Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poolakate kiirmoe kaubamärk püüab rohkem keskmist inimest

    ?Konkurents on huvitav teema, me kõik tahame saada osa kliendi rahast,? sõnab ASi Baltika juhatuse liige Maire Milder.
    Baltika kaubamärk Monton näib selgelt end liigitavat pigem asjalike kontoriinimeste moeks, mille eest tuleb ka natuke kõrgemat hinda välja käia. Reservedi peab Milder pigem vaba aja rõiva pakkujaks.
    ?Meie ei ürita oma poodidest teha mingisuguseid butiike,? ütleb aga Reservedi kaubamärgi taga seisva OÜ LPP Retail Estonia juht Hendrik I. Pass, kes oma poeketti Montoniga eriti võrrelda ei taha. Hinnaklass on tema sõnul erinev ning sihtgrupp pole samuti nii täpselt määratletud kui Baltikal. ?Miks peavad need trendiinimesed nii väga eelistatud olema? Igaüks võiks end mugavalt tunda.?
    ASi Klementi juhi Toomas Leisi hinnangul on paralleelid Montoni ja Reservedi vahel olemas. ?Eks nad mõlemad on 20?25aastastele noortele suunatud, seal on rohkem vaba aja rõiva poolt sees,? ütleb Leis.
    Reserved on Poola päritolu kaubamärk, mis vaikselt toimetades on kahe aastaga peaaegu olematute reklaamikuludega tublisse kasumisse jõudnud.
    Poolakatele kuuluv kaubamärk Reserved avas Eestis esimese poe 2002. aasta veebruaris Meloni kaubanduskeskuses (toona kandis keskus nime Lemon). Täna on Eestis kuus Reservedi kaubamärki kandvat poodi. Lähitulevikus on plaanis avada uus kauplus Tartu Lõunakeskuses, aasta viimasel päeval sulgeb uksed pood Meloni kaubanduskeskuses. Aasta lõpuks plaanib ettevõte kasvatada käivet 38 mln kroonini ning teenida kasumit 3 mln krooni ringis.
    Viimase aja töövõitudest võib välja tuua veel suuremale pinnale kolimist Kristiine keskuses, kus nüüd saavad ühest poest riided selga nii vanemad kui nende lapsed.
    ?Ma ausalt öeldes juba ootasingi, et millal ma teile silma jään,? ütleb tervituseks Reservedi maaletooja ja poeketi juhi Hendrik I. Passiga, kes peab ebaõnnestumiseks seda, kui inimene lahkub Reservedi poest vaid ühe riideesemega.
    Võrdlust Montoniga Pass adekvaatseks ei pea, sest Montonist sama odavalt täiskomplekti rõivaid kätte ei saa. ?Aga ma arvan, et me oleme neilt turgu ära võtnud küll.?
    ?Ta on võtnud neid kliente, kes kuuluvad talle,? nõustub klientide võtmisega osaliselt Baltika juhatuse liige Maire Milder. ?Tema mitteolemasolu juures olid nad meie juures,? lisab Milder ning kohmetub, kui selgub, et Reserved oli Eesti turul enne Montonit.
    Pigem peab Hendrik I. Pass konkurendiks Viru Keskuses tegutsevat Zarat, kelle kollektsioonid ja kaupluste kontseptsioon on Reservedile rohkem sarnasem.
    Reservedist märkimisväärselt rohkem on reklaamiraha kulutanud Monton, mis lansseeriti 2002. aasta septembris, olles esimene kodumaine kiirmoe kaubamärk.
    Ilmselt just Monton tõigi eestlaste teadvusesse märksõna kiirmood ? Montoni eesmärk on täiendada kollektsiooni 12 korda aastas ehk siis iga kuu alguses saabub müügile midagi uut. Samasuguse ärifilosoofia kandja on ka Reserved, kuid nemad pole seda aktiivselt välja reklaaminud.
    Kindlasti on Montoni suurem tuntus eestlaste seas põhjendatav ajakirjanike suurema huviga Baltika vastu. Montoni turuletoomisega seotud ümberkorraldused viisid Baltika suurde kahjumisse, tänaseks on toibuma hakatud. Esimesel poolaastal teenis Baltika grupp 270 mln kroonise käibe juures 1,7 mln krooni puhaskasumit, samas kui eelmisel aastal samal ajal ulatus kahjum 32 mln kroonini 222,4 mln kroonise käibe juures.
    Kui palju kasumist/kahjumist Montoni kaubamärgist tingitud on, seda Baltika ei avalda. Turundusjuht Anu-Mall Naarits ütleb vaid, et Montoni netokäive Eestis oli eelmisel aastal 55 mln.
    Kuigi Reserved Montonit konkurendiks ei pea, usub Baltika juhatuse liige Maire Milder, et Reserved on neile tugevaks võistlejaks ja seda eriti nende koduturul Poolas. ?Seal on neil tugev tuntus ja koduseinte tugi,? sõnab Milder. ?Eesti turul on meie eelis sama, mis neil Poolas ? oleme Eesti bränd, aga nemad on sisse tulnud bränd.?
    Milderi hinnangul on Monton siiski parema kvaliteediga ja mõeldud ametlikuma õhkkonna jaoks. ?Vaevalt, et klient kostüümi otsides mõtleb, et läheb Reservedi kauplusest läbi.?
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.