Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toyota tuli turule uute imemootoritega

    Gaasi põhja vajutades on minek midagi täiesti enneolematut. Paigalt 100 km tunnikiiruseni ?viskab? see mootor koguka Avensise vaid 8,9 sekundiga. Möödasõitudel ei pea üldse mõtlema, mis käik parasjagu sees on, lihtsalt gaas põhja ja juba oledki möödas. Kusjuures selle imemootori töömaht on vaid 2,2 liitrit. Sellele vaatamata on tal võimsust 177 hj ja pöördemoment 400 Nm.
    Mõne aasta eest oli selline pöördemoment sõiduautode väiksemahuliste mootorite puhul midagi täiesti enneolematut, selleni küündis vaid Mercedese 2,7-liitrine diiselmootor. Nüüdseks on diiselmootorite areng sealmaal, et Mercedese 3-liitrine diisel on ületanud 500 Nm piiri ja 400 njuutonmeetrit annab välja juba 2,2-liitrine, millest seni vaid napilt üle 300 Nm välja suudeti pigistada.
    Avensis oli esimene, mis sellise mootori endale kapoti alla sai. Edasi sai sama mootori Corolla Verso, mis väikesest perebussist tõelise jõujuurika tegi. Kuuekäiguline käigukast võimaldas proovisõidul Hispaania kiirteedel kogeda tunnet, mis pealtnäha tavalise pereauto juures on enneolematu.
    Kiirusel 170 km/h lülitad sisse kuuenda käigu, annad gaasi ja selg vajub istmesse. Auto lausa lendab käes, sest võimsusvaru on mootoril suur ja ülekanded vastavalt sellele kiired. Ning mis kõige hämmastavam ? mingit diiselmootori plaginat ei kostu salongi ei Avensisel ega Corolla Versol. Kiirendades on mootorihäält kuulda, aga vaid väga vilunud kõrv suudab vahet teha, kas tegemist on bensiini- või diiselmootoriga. Sellist autot tahaks endale!
    Harva poevad kõikenäinud autoajakirjanikel pähe sellised vallatud mõtted, aga seekord oli asjal tõsi taga. Kui ainult ei oleks ühte aga ? hind. Corolla Verso, mis iseenesest täiesti laitmatute omadustega pereauto, maksab selle mootoriga ligi 400 000 krooni, sama jutt Avensise kohta, mille 177 hj D-CAT mootoriga versiooni hinnad algavad alates 421 600 kroonist.
    Tõsi, uue põlvkonna diiselmootorist on ka kaks lahjemat ja veidi soodsamat varianti: 136 ja 150 hj. Needki liigutavad autosid edasi päris krapsakalt ja kütust eriti sealjuures ei küsi. Esimene neist on saadaval Corolla Verso kapoti alla paigaldatuna hinnaga 349 000 krooni, teine Avensisel hinnaga 390 000 krooni.
    Toyota on uuel mootoril kasutanud tehnoloogiaid, millest nii mõnigi on seeriaautode juures esmakordne. Üks huvitavamaid näiteid on kütuse sissepritsesüsteem.
    Enamik praeguseid ühis­anumsissepritsesüsteeme kasutab solenoidpihusteid, mis aktiveeruvad elektrivoolu tekitatava magnetvälja toimel.
    Uue 2,2-liitrise D-4D Clean Poweri mootori puhul on aga võetud kasutusele piesoelektriline tehnoloogia, mis tugineb teatavate materjalide omadusele deformeeruda elektrilaengu mõjul ning pöörduda elektrivoolu katkemise järel tagasi oma algseisundisse.
    Iga pihusti koosneb pieso­elektriliste keraamiliste elementide kogumist ning kui sinna lastakse elektrivool, siis paisuvad elemendid silmapilkselt, võimaldades kütusel silindrisse pihustuda.
    Selline tehnoloogia võimaldab lühema aja jooksul pihustada suurema koguse kütust ning see pihustub peenemateks osakesteks kui tavalise süsteemi puhul.
    Samuti on piesoelektrilised pihustid pritsimisel kümme korda kiiremad kui solenoidpihustid ning suudavad ühe tsükli jooksul teha kuni viis sissepritset ? sellest tulenevalt on ka mootorimüra väiksem.
    Lisaks on kasutusele võetud uued keraamilised eelsüüteküünlad, mis töötavad 100 kraadi kõrgemal temperatuuril kui varasemad ja lihtsustavad talvel mootori käivitumist. Kasutusele on võetud ka elektriliselt käivituv muutuvate labadega turboülelaadur, turbiini hooratta inertsi on vähendatud 30 protsendi võrra, uus jõuallikas tarbib keskmiselt 20 protsenti vähem kütust kui teised sama võimsad mootorid ja loomulikult, nagu ütleb nimigi ? Clean Power, on tegemist ühe puhtaima diiselmootoriga maailmas.
    Kui summuti toru ette panna lumivalge lapp ja anda autol gaasi nii et pöörded põhjas, jääb lapp ikka sama valgeks. Ei mingit tahmakübet.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.