Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink kasvatas majandusaasta kasumit poole võrra
Koos kasumiga kasvas jõudsalt ka laevafirma käive, mis ulatus 4,1 miljardi kroonini. ?Nagu näha, olid tulemused head,? ütles Tallink Grupi finantsdirektor Janek Stalmeister eile. Ta lubas pikema kommentaari sel teemal anda järgmise nädala algul.
Eckerö Line?i tegevjuht Katrin Sirk-Aun ütles konkurendi majandustulemusi kommenteerides, et rahaliselt läheb Tallinkil väga hästi, kuid reisijate arvu poolest võiks paremini minna: ?Viimastel kuudel on neil reisijate arv vähenenud, mis tähendab, et on veel potentsiaali.? Samas tõdes ta, et turg on oma maksimumi saavutanud ja reisijate arv pigem langeb. Sirk-Auna sõnul tulebki enne börsile minekut ilusaid tulemusi näidata. ?Neil on väga tugevad rahandusspetsialistid ja nii suur kontsern saab tulemustega mõnevõrra mängida,? lausus ta. Tallinki suurte investeeringute kohta uutesse laevadesse ütles Sirk-Aun, et loodetavasti ei anna need tagasilööki. ?Me töötame erinevatel turgudel ja erinevatele inimestele, seetõttu Eckerö konkurentsi suurenemist ei karda,? sõnas ta.
Hansabank Marketsi analüütiku Mihkel Torimi hinnangul on Tallinkil käsil agressiivne kasvuperiood ja head tulemused on firma börsile viimiseks väga olulised. ?Vaadates nende kapitali struktuuri, on selgelt vajalik omakapitali juurde saada,? lausus ta. Torimi sõnul on laevafirma juhtkond suutnud seni ennast tõestada, kuid peaks tulevikus olema suuteline ka oma tegevusplaane mõistlikult põhjendama.
Torim leidis ka, et kui Tallink tahab jätkuvalt olla turuliider, siis on uute, turvaliste ja mugavate laevade liinile toomine paratamatu. ?Kui on plaanis suurtele Läänemerel tegutsevatele laevafirmadele vastu hakata, peab ka julgeid liigutusi tegema,? selgitas ta. ?Riskide osas näen rohkem küsimärke pikas perspektiivis ? ilmselt viie aasta pärast pole Soome turist sama motiveeritud tutvuma siinse kaubandusega kui täna. Seega, kui praegu üritatakse agressiivselt turgu haarata ning võimsust kasvatada, siis oleks hea teada ka peamiseid klientuuri kasvu allikaid.? Torimi sõnul võiks nendeks olla uued liinid, edasine laienemine majutussektoris ning kaubavedude kasv. Ta avaldas lootust, et Tallinki juhtkond enne aktsiate esmaemissiooni potentsiaalsetele investoritele oma plaane ka rohkem avab.
Tallink on teatanud kolme uue laeva ehitamisest kokku ligi 5 miljardi krooni eest. Reisijate arv kasvas laevafirmal lõppenud majandusaastal kõigil liinidel kokku 15,8%, Tallinna?Helsingi liinil on Tallink turuliider. Soome ajakirjandus on spekuleerinud, et Eesti laevafirma võib üles osta raskustes vaevleva Silja Line?i, mille käive on Tallinki omast kaks korda suurem.
Laevandusoperaator Rigas Juras Linija (RJL) katkestas nädalavahetusel Riia?Stockholmi laevaliinil tegutsemise, samale liinile tahab aastavahetusel tulla Tallink.
Laevaga Baltic Kristina Stockholmi vahet sõitnud RJL teatas liikluse lõpetamisest reedel. Ootamatu ja kiire reisiliikluse lõpetamine on tekitanud nurinat pileteid juba ostnud või kuid tagasi broneerinud reisijates.
Tallink Grupi teatel on ettevõtte valmis avama Riia?Stockholmi laevaliini 2006. aasta jaanuaris, kui jõuab tingimustes kokkuleppele Riia sadamaga.
Tallinki finantsdirektori Janek Stalmeisteri sõnul teeb Tallink liini avamise nimel tööd. ?Kui sadamas saadakse pooltele sobiv leping, siis liin tuleb. Läti ametivõimud on liini avamise suhtes näidanud suurt poolehoidu, mis on ka igati mõistetav, kuna Tallink tooks liinile uues kvaliteedis laevad. Suuremad ja mugavamad laevad avardavad inimeste reisimisvõimalusi ja toovad ilusasse Riia linna täiendavaid külalisi,? ütles Stalmeister kuu tagasi.