Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väävlisõja mitu palet

    Eestis nn väävlivaba (10 ppm) diislikütuse kasutuselevõtu taga on märksa olulisemaid aspekte kui seni ajakirjanduses käsitletud väikeste tanklate konkurentsivõime.
    Suurem väävlisisaldus diislikütuses võib saada saatuslikuks järgmisele põlvkonnale. Just lapsi ohustavad väävliühendid (SO2) kõige rohkem ? nemad hingavad sisse transpordivahendite heitgaasidest kõige saastunumat õhku, mis aitab kaasa erinevate vähivormide ja hingamisteede haiguste tekkimisel.
    Mootorile tähendab väiksem väävlisisaldus täielikumat põlemist ja pikemaid õlivahetuse välpasid. Samuti tarbiksid mootorid vähem kütust ja oleksid paremini kaitstud happelise keskkonna tekkimise eest mootoris.
    Lisaks võidab Eesti väiksema väävlisisaldusega kütuse kasutamisega kindlasti solkkütuse osakaalu vähenemise. Kütuse ?ülesehitamine? läheb keerulisemaks ja kallimaks, mis muudab solkkütuse valmistamise mõttetuks. Piiriäärsed elanikud ei leia enam turgu oma auto paagis toodud kütusele. Seega tähendaks see riigieelarvesse laekuvate summade kasvu ja salakaubanduse ning altkäemaksu juhtumite vähenemist.
    On vägagi küsitav, kas kogu Eesti elanikkond peab oma tervise ja rahaga kinni maksma väga väikese grupi inimeste sissetulekuid. Kummaline on selle väävlisõja juures asjaolu, et väidetavalt on kõik Eesti väiksed kütuse jaemüügiga tegelevad firmad ebaefektiivsed ega teeni nagunii kasumit. Kas tõesti peaks riik aitama neil ikkagi eksisteerida, luues samal ajal oma kodanikele halvemad keskkonnatingimused elamiseks? Me ei ole nii rikkad, et suudaksime doteerida nende tegevust, nagu teeb seda EL põllumajandustootjatega.
    Ja veel üks aspekt. Tegemist on standardi EVS-EN 590:2004 järgi ainult autodele mõeldud kütusega. Kohtupraktikas pole veel pretsedenti loodud, et sama standard kehtiks ka traktoritele, liikurmasinatele, ekskavaatoritele jt. Milleks siis muretseda konkurentsi pärast, kui suurema väävlisisaldusega kütust võib ikka edasi müüa laevadele, metsamasinatele, traktoritele. Traktorid võivad edasi sõita diislikütusega, mis pahatihti sisaldab ka raketikütuse komponente ja muid raskesti tuvastatavaid, kuid hoolikalt valitud, samas keskkonda ja mootoreid laastavaid aineid.
    Autor: Raul Ernes
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.