Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saadetise jälgimine annab kindluse
Info saadetise teekonnast jõuab täna internetti juba siis, kui pakk on veofirmale üle antud ning nn kuller vastuvõtu ribakoodilugejaga fikseerinud. Tegevused, mis veoahelas tehakse, ning skanneriga loetud info jõuab internetti ning klient saab saadetise kulgemist ekraanil jälgida. Arendatud teenus võimaldab peale teekonna näha ka saadetise vastuvõtukinnitust ehk teenusepakkuja skannib sisse vastuvõtulehe vastuvõtja allkirjaga. Samuti saab saadetist mobiililt jälgida.
Kui interneti- ja mobiilikulud välja arvata, ei maksa teenus teenusepakkujate kinnitusel kliendile midagi.
Mobile Wholesales OÜ laojuhataja Edvig Arm selgitab, et kasutab jälgimise teenust peamiselt siis, kui saadetis ei ole kohale jõudnud. ?Algatus, et jälgiks teekonda, tuleb enamasti saajalt,? selgitab Arm. Kliendi teate peale vaatab Arm internetist järele, millist teed mööda saadetis kulges, ning uurib ka vastuvõtukinnitust.
?Mõnikord ei olegi saadetis kadunud, vaid selle on keegi teine vastu võtnud. Vastuvõtukinnituse järgi saab näha, kes see inimene oli,? lisab Arm.
Enne jälgimisteenuse kasutamahakkamist helistas Arm logistikateenuse pakkujale, kes omakorda ettevõttesiseselt uuris, mis konkreetse saadetisega toimus jne. ?Ajasääst on korralik,? lisab Arm. Nimelt võis varem saadetise teekonna tuvastamine võtta tööpäeva või enamgi, nüüd saab sama info kätte minutitega.
Info liikumise kiirenemist tänu teenusele kinnitab ka Interconnect Product Assembly (IPA) ASi logistikajuht Monika Rytberg. ?Info saab kätte kohe, kellaaegadest sõltumata, kas või öösel, mil teenusepakkuja telefonil keegi vastata ei pruugi,? lisab Rytberg.
Reeglina kasutab IPA teenust, kui on tegu olulise saadetisega ning on vaja teada, kas tarnija on tellimuse teele pannud ning millal see kohale jõuab.
?Komponentide puhul on oluline teada saadetise kohalejõudmise aega, see aitab ka tootmist planeerida,? lisab ka Elcoteq Tallinn ASi ekspedeerimise juht Kadri Kulm. ?Reeglina ma komponente lattu ette ei telli. Seepärast on ka oluline saadetiste õigeaegne saabumine ja ülevaade saadetise liikumisest.?
Samuti muudab teenus suure firma puhul lihtsamaks ka majasisese töö ? kõigil on selge ülevaade kauba liikumisest. ?Saadetise liikumise info on kiirelt kättesaadav kõigile vastavat infot vajavatele inimestele nii ostuosakonnas, laos kui ka tootmises,? lisab Kulm.
?See on kindlasti vajalik saadetiste puhul, mis on ajalises mõttes kriitilise väärtusega ? näiteks tähtsad pangadokumendid, mõni puuduv detail või varuosa tootmises, tootenäidised,? leiab DHL Eesti Baltikumi müügi- ja turundusjuht Evert Kreek.
Peamiselt ongi Kreegi sõnul teenuse kasutajad pangad, tehnoloogiatööstuse ettevõtted ning teised firmad, kelle teenused või tooted on korrelatsioonis ajaga. Samuti võimaldab teenus teenusepakkujal lubadustest kinni pidada.
Rohkem jälgitakse rahvusvaheliste pakkide liikumist, selgitab Baltic Logistic System OÜ müügijuht Tarmo Tael.
?Kättetoimetamise aeg on rahvusvahelisel veol pikem, kontakt saajaga harvem ning vajadusel saab kättesaamise kinnitust kasutada lisadokumendina ELi-sisese kaubavahetuse kinnitamiseks,? lisab Tael.