Kas ärilõunaks peab midagi ka ette valmistama või võib asjad jätta juhuse hooleks?
Ettevalmistusi pole kunagi ülearu, see on reegel, mis kehtib ka ärilõunate puhul. Mõned meeldetuletused:
Kui restorani on laud kinni pandud, tuleb veel samal päeval kindluse mõttes üle helistada.
Kui leida ükski (pisi)asi, mille abil saaks konkreetse söögiaja pisutki erilisemaks teha, tuleb see koostööle kindlasti kasuks. Olen palunud ettekandjal rääkida teatud roogade maitsenüanssidest või kui on olnud huvitav vanalinnamaja, siis majas ringkäik teha.
Kas menüü peab ette kindlaks määrama või valida toidud juba kohal olles?
Suuremate ürituste puhul soovitan menüü koos restorani peakokaga koostada juba varakult ning kindlasti see ka kord eelnevalt läbi süüa. Nii teate, millega kokk teid üllatab ning saate ka oma ürituse erilisust rõhutada vaid teile tehtud menüü nimetamisega.
Tark oleks enne söömaminekut uurida lauakaaslase erisoove, näiteks ei söö paljud eestlased kala.
Kui tihti ärilõunale minnes me mõtleme sellele, kuidas istuda? Kas see on üldse tähtis?
Uue kliendiga kahekesi välja minnes on tark istuda lauda 90kraadise nurga all – nii saab lasta pilgul kauguses puhata ja ollakse suhtluskauguselt nn personaalses tsoonis. Oht on siis, kui inimesed ei klapi – lähestikku istudes annab see kohe tunda. Aga olgu siis juba kohe. Pikemaaegsete kliendisuhete puhul ja lähedasemate inimestega lõunatades on hea istuda vastakuti, nii püsivad mõtted ja tunded ühel lainel.
Mida veel peaks meeles pidama?
Eelnevalt on hea teada ja ka äripartnerile teada anda, kuhu parkida auto.
Kui õhtusöögil on kavas üheskoos alkoholi pruukida, võiks ette hoiatada, et äripartner teaks ilma autota tulla. Kui äripartner peatub hotellis ja õhtusöögi juurde kuulub alkohol, võiks jääda hotellirestorani.
Jootraha. Jootraha tuleb jätta, aga kuludesse seda niisama ei kanna ... Võib ju kaardiga makstes jootraha arvele juurde arvestada. Aga ikkagi soovitaks varuda sularaha, nii jootrahaks kui ka arve tasumiseks, sest võib ju juhtuda, et kaardiga ei saagi mingil põhjusel maksta.
Autor: Margit Raid
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele