Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode ülalpidamiskulud kõiguvad seinast seina

    Hoolduse edetabeli võitmise võtmeküsimuseks oli kindlasti see, milline mootoriajam autol on. Tavalise hammasrihmaga auto hooldus on rihma ja selle vahetuse võrra kallim kui kettajamiga autol. Millalgi, kui kett vahetada tuleb, tuleb keti hinna jagu muidugi lõivu maksta, kuid et see sadu tuhandeid kilomeetreid vastu peab, siis eriti muretsema ei pea.
    Kurb üllatus oli siiski Audi viiekohaline number ja Revali soovitusel tuleks hammasrihma vahetada vähemalt iga 90 000 kilomeetri tagant, kui mitte varemgi, sest kui autot vähe kasutatakse, võib rihm mureneda ja tuleb ikkagi ära vahetada.
    Kuluvateks osadeks arvestasime šarniiri, stabilisaatorivarda otsa ja esiamortisaatorid. Tabel koosneb nende osade hindade summast. Kannatajateks olid selles tabelis need autod, millel pole šarniire, vaid vahetatakse terve õõtshoob, mis on suhteliselt kallis, olenemata margist. Viimaseks jäänud Mazda 6 kohta oleks tarvilik lisada kommentaar, et kalleid juppe pole meil liikuvatele autodele praktiliselt üldse vaja läinud, sest need ei kulu. Positiivse üllatusena tulid Peugeot 307 juppide tõsiselt madalad hinnad, mis ta suure eduga edetabeli esikohale paigutasid.
    Kütusekulu edetabelis on kõik neli maksimumpunktid saanud autod diiselmootoriga, mis andis konkurentide ees pisikese edumaa, sest diiselmootorid on teadupärast säästlikumad kui nende bensiinimootoritest suguvennad.
    Tabeli lõppu jäänud Ford Mondeol on kaheliitrine bensiinimootor, mis pakub selle kütusekulu eest kindlasti ka korralikku kiirendust. Vähemtähtsaks faktoriks ei saa lugeda sedagi, et tabelisse võetud Fordil oli automaatkäigukast, mis sunnib mootorit tavalisest rohkem jooma.
    Turvalisuse edetabeli koostamisel kasutasime Euro NCAPi tulemusi. See asutus on autode ohutusteste nüüdseks juba üle kümne aasta teinud ja tema andmed vägagi usaldusväärsed. Punktid põhinevad esiosa ja külgkokkupõrke tulemustel. Oodatult troonivad tabeli tipus Prantsuse autod, mis tihtipeale oma reklaamikampaaniateski Euro NCAPi tulemusi kajastavad. Prantslased on tänu sellele asutusele oma autode turvalisuse väga kõrgele viinud ja surmalõksudest on saanud autod, millest ka väga karmi kokkupõrke järel tervelt välja tullakse.
    Tüüpvigade edetabel põhineb esindustest saadud infol ja tulemused lasuvad seega nende südametunnistusel. Hinded jagunesid esiteks tüüpvigade hulga järgi ja pärast seda liigitusid sama palju vigu omanud autod vigade raskuse järgi.
    Naljakaimaks veaks peab lugema Toyota piduriklotside kulumist, mis tuleb sellest, et need on tehtud loodussõbralikest materjalidest ja kuluvad seetõttu kiiremini kui tavalised klotsid. Kokkuvõttes tabeli lõpus figureerinud Mazdal õnnestus selles kategoorias esikoht saada, sest tüüpveana esinev pirnide läbipõlemine, mis on paljude uute autode probleemiks, oli ainuke viga, mis Mazda Eesti esindajatel meelde tuli.
    Kindlustuse võrdluse aluseks oli, et auto omanik on Tallinnast ja tema riskikoefitsent on 1,2. Liikluskindlustus on võetud kuue seltsi keskmine.
    Tegelikult oli kindlustus viimane sissetulnud tabel ja lõi oma tulemustega üldtabeli vägagi sassi. Enne juhtis Opel, mis kalli kindlustuse tõttu esikolmikust välja langes. Peugeot, mis oli punktidega esikohale lähemal kui Toyota, tõusis tänu odavale kindlustusele üldkokkuvõttes võitjaks.
    Põhilise karistuse saidki kindlustusega Saksa margid, millel kasko on koguni ligi kaks korda kallim kui tabeli esikoha saanud Toyota Corollal.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.