Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lätis Balti riikidest kõige kõvem reklaamituru kasv

    Ajal kui Läti reklaamiturg kasvas möödunud aastal rekordiliselt 22% ja Eestis 15%, aeglustus Leedus vastupidiselt võimas turukasv, olles aasta lõpuks 9%.
    TNS Emori reklaamikulutuste uuringu andmetel oli Balti regiooni aastane meediareklaamituru kogukasv 13%. Suurematest turgudest mõõdeti USA kasvuks eelmisel aastal 3% (TNS Media Intelligence), Suurbritannias 2,1% (WARC) ja Saksamaal 5,3% (Nielsen Media Research).
    Meediakanalitest sai lõpuks kasvumootori käima internet, mille kasvuks mõõdeti Eestis eelmisel aastal 35%. Samas 35% kasv on võrreldes Leedu ja Läti 74% kasvunumbriga veel päris väike.
    Teine oluline tõusja oli reklaamikuningas televisioon, mis on turundajatele selgelt kõige täpsemalt mõõdetav meediakanal. Eesti teleturg kasvas TNS Emori reklaamkulutuste uuringu kohaselt 22%, Lätis lausa 25%. Leedu teleturu eelnevate aastate marulised kasvutempod raugesid eelmisel aastal 6% tasemel.
    Trükireklaam on erinevalt Lätist ja Leedust suutnud Eestis oma positsioone hoida. Nii tähistab Eesti ajakirjareklaami 16%-ne kasv isegi turu keskmisest kiiremaid arenguid, ajalehtede 14%-ne kasv on samuti eeskujulik. Ajakirjadel oli Baltimaades hea aasta, tõestuseks Leedu 16 ja Läti 17%-sed kasvumahud. Ajalehe turg suurenes Leedus vaid 6% ja Lätis aga lausa 19%.
    Eesti ja Leedu raadioturg koges üldise taustal isegi mõõdukalt tagasihoidlikku 2-4protsendist kasvu. Läti raadioturu osakaal üldisest reklaamiturust oli 6-7 aastat tagasi maailmarekordiliselt kõrgel 16% tasemel. Raadioreklaamituru tugevust Lätis näitab ka eelmise aasta 19%-ne kasv.
    Ebatraditsionaalsed ambient-meedia lahendid seostuvad enamasti välimeediaga. Võimalusi on palju, kuid vähemalt Eestis seostatakse välimeediat pigem võimalusena valimisreklaamiks. Nii tõi välimeediareklaami keeld valimistel kõigest kaheprotsendise kasvu Eestis. Ma arvan, et sellisele heale sihitud meediakanalile kui välimeedia tuleks meie turundajatel pisut teisiti läheneda. Leedu 19% ja Läti 16% kasvumahud räägivad sealsete turundajate teistest prioriteetidest.
    Reklaamituru kasvumahtude üks põhjusi on ka hinnatõusud. Hinnakirjahinnad tervikuna tõusid Media House'i hinnangul sel aastal väga üldistatud mahus Eestis ligi 11%, Lätis 12%. Leedu meediareklaami hinnad on vast enim paika loksunud, 2006. aasta inflatsiooniks oli kõigest 6,5%. Eks see annab enim tunda Pan-Balti klientide aasta eelarvete koostamisel, kus Leedu endale sõltuvalt segmendist poole eelarvest ikka saab. Kokkuvõtvalt - Baltimaade suurim turg on ärganud ning eelmise kolme aastaga paika loksunud meediareklaami hind annab inflatsiooniks kõige vähem põhjust.
    Telereklaami hinnakirjad omavad endiselt enim kasvuruumi, Eestis oli inflatsioon ligi 20% ja Lätis 17,5%. Leedu puhul on televisioon ainsaks meediakanaliks, kus käesolev aasta tõi hinnakirjades kaasa märkimisväärse inflatsiooni - 11%. Suuremate tõusjate seas on ka välimeedia hinnakirjahind - Lätis ligi 20% ning Eestis 15%. Vähemalt Eesti puhul oli põhjuseks ligi 4-5 aastat muutumatuna püsinud hinnakirjad.
    Autor on kasutanud TNS Emori, TNS Latvia ja TNS Gallupi reklaamikulutuste uuringu andmeid.
    Autor: Hanno Kindel
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.