Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EMT tegi noorteportaali ostmisega õige sammu

    Mobiilside turuliider EMT ostis Andrei Korobeinikult enamusosaluse suhtlusportaalis Rate.ee. Äripäeva hinnangul tegi EMT õige otsuse ja omandas olulise kliendibaasi.
    IT-guru Linnar Viigi arvates oli EMT makstud 35 miljonit liiga kõrge hind. Meie nii ei arva. Esiteks on Rate.ee juba praegu Eestis nähtus omaette. Korobeinik tabas õigel ajal ära noorte soovid, hüppas haigutavasse nišši ja muu tuli iseenesest. Rate.ee ei pea ennast reklaamima, sest tema kasutajad - keda 2004. aastal alguse saanud portaalil on täna 360 000 - teevad seda tasuta tema eest.
    Nagu paljude IT-firmade puhul, kehtib ka Rate.ee kohta tõde: minimaalsed kulud, kuid teoreetiliselt piiramatud tulud. Mullu teenis Rate Solutions OÜ 6,3-miljonilise käibe juures 4,9 miljonit kasumit ehk tegutses kadestusväärse rentaablusega. Lisaks ihkab EMT muidugi meelitada enda klientide ridadesse ka selle poole äsjaomandatud suhtlusportaali kasutajatest, kes veel EMT klientide hulka ei kuulu.
    Tegelikult pakub Rate.ee aga hoopis rohkem mänguvõimalusi kui praegune kasum ja eelised sõjas noorte mobiiliklientide pärast. Suured IT- ja kommunikatsiooniettevõtted ei osta start-upe mitte lühiajalist kasu silmas pidades, vaid sooviga omandada kliendibaasi ja uusi tehnilisi lahendusi. Rate.ee pakub mõlemat.
    Need 360 000 noort, kelle EMT "endale ostis", võivad tarbida - ja juba tarbivad - palju muid teenuseid peale telefonikõnede. EMT-l on nüüd oma katsejäneste seltskond, kelle peal turgu testida. Tegelikult katsetas ka Korobeinik juba mitmete uute asjadega - suhtlusportaali kasutajate kõnekaardist kuni Rate.ee-nimelise jäätiseni välja.
    Kes arvab, et noortel pole ostujõudu, eksib sügavalt. Kuulake vaid lapsevanemate kurtmist, kuidas võsukeste mobiiltelefoni arved neil juuksed püsti ajavad, sest noored hääletavad portaalis rate.ee oma lemmikute poolt ja panevad pilte üles. Kes soovib teaduslikumat kinnitust, võib lugeda BRANDchildi 2003. aastal läbi viidud ülemaailmset uuringut, mille andmetel lapsed mõjutavad 80% vanemate ostuotsuseid.
    Samuti võib Rate.ee-s täna alguse saada mõni suhtlusportaali funktsioon, mille ostmisest võivad hiljem olla huvitatud rahvusvahelised ettevõtted - täpselt nagu eBay huvitus Skype'ist selle tehnilise lahenduse pärast.
    EMT ostutehingut võib võrrelda ka fotovahetusportaali Flickr ostmisega Yahoo poolt mullu märtsis. 2004. aastal alustanud Flickr leidis samuti sentigi reklaamile kulutamata aastaga 150 000 kasutajat. Kuid Yahoo ei ostnud ära mitte ainult järjest kasvavat ja lojaalset kliendibaasi, vaid ka uudse fotode internetis katalogiseerimise idee, mis väidetavalt võib tuua revolutsiooni senises netiotsingus.
    Linnar Viik väidab tänases Äripäevas, et noor internetikasutaja on maailma kõige ebalojaalsem klient. See võib olla tõsi, kuid ta on ka maailma kõige uuendusmeelsem. Lojaalsus ja uuendusmeelsus on nagu sama mündi kaks poolt - kes on valmis vana unustama, haarab kiiremini uuema (ja tihti kallima) järele.
    Rate.ee ei ole veel Eesti Nokia ega isegi mitte Eesti Skype. Aga ta võib selleks saada, kui sellel uuel omanikul on uusi häid mõtteid.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.