Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nõrk müügitöö viis Tallinki eelmises kvartalis kahjumisse
Tallinki aktsia hind langes neljapäeval pärast tulemuste avaldamist alla 70 krooni.
Tallink vahetas välja müügipersonali Soomes. "Ju siis talvehooaja müük ja broneeringud ei ole vastanud ootustele," leidis Hansabank Marketsi analüütik Sander Danil. Ta on andnud Tallinki aktsiale 78,23kroonise (5 eurot) hinnasihi.
Eelmise majandusaasta teises kvartalis teenis Tallink 6,1 miljonit krooni kasumit. Hooajaliselt on teine kvartal Tallinki jaoks kehv olnud.
Danili sõnul olid tulemused nõrgapoolsed ning avaldatud numbrid tulid talle ebameeldiva üllatusena. "Võrreldes eelmise aastaga müügis edasiminekut ei ole, samal ajal on aga tegevuskulud oluliselt kasvanud. See on viinud jooksva tegevuse miinusesse," lausus analüütik.
Olulisema kuluartiklina tõi ta välja nafta- ja kütusehindade tõusu. "Võimalik, et ka palkades on mingi surve ülespoole," märkis Danil. Samas kahanes reisijate arv esimesel poolaastal rohkem kui 100 000 inimese võrra, 1 336 872 reisijani. Ühtlasi on vähenenud nii piletimüük kui ka pardamüük reisija kohta.
Uusi liine ja laevu arvestades on Danil siiski optimistlik. Tallinki kogu aasta käibeks ootab Sander Danil 4,7 miljardit krooni ja puhaskasumiks 435 miljonit krooni.
"Kolm uut laeva suurendavad kindlasti käivet ja loodetavasti ka kasumit," ütles ta ning lisas, et jääks praegu neutraalsele positsioonile. Riia-Stockholmi liin võiks analüütiku sõnul osutuda sama edukaks kui Tallinna-Stockholmi liin. "Aga mõni uuem laev tuleks lisaks panna. Ühe suhteliselt vana laevaga ei pruugi see liin õiget hoogu sisse saada," märkis ta. Praegu sõidab liinil laev Fantaasia.
Tallinki enda hinnangul peaks kolm uut Superfasti parvlaeva suurendama firma käivet ja kasumit alates kolmandast kvartalist just kaubaveo sektoris. Kokkuvõttes ootab Tallink, et Riia-Stockholmi ning Saksamaa liin ja uue Galaxy liinile tulek kasvatavad aasta baasil käivet 50 protsendi võrra. Samuti peaks uued projektid parandama laevafirma kasumlikkust.
Eesti ja Soome vahelisel liinil on Tallinki turuosa 46% ning Tallinna-Stockholmi liinil on Tallink ainus regulaarne reisijate vedaja.
Tallinki IPO ühe korraldaja Suprema analüütik Arko Kurtmann pidas teise kvartali kahjumit sesoonsuse tõttu ootuspäraseks. "Arvestades seda, et Tallinki äri on sesoonne ja teine kvartal on traditsiooniliselt nende nõrgim, oli ka kahjum ootuspärane ning üllatust polnud," ütles Kurtmann.
Suprema hinnasiht 93,88 krooni (6 eurot) on tema sõnul seega õigel teel. Tuleviku kohta märkis ta, et näeb suuri võimalusi uute liinidega seoses. Soome müügipersonali väljavahetamise kohta märkis Kurtmann, et nende tööga ei oldud rahul. "Firmale ei tulnud piisavalt broneeringuid," möönis ta.
LHV analüüsiosakonna juht Mattias Wallander prognoosis laevafirma teise kvartali käibeks miljard krooni ja maksude-eelseks kasumiks 66 miljonit krooni. "Üllatusi tulemustes polnud, isegi negatiivset mitte, sest teine kvartal on firma nõrgim," kommenteeris ka Wallander.
Investeerimisega tegelev Stefan Andersson ootas Tallinki teise kvartali käibeks 800 miljonit krooni ja puhaskasumiks 20-30 miljonit krooni. Kui käive vastas enam-vähem ootustele, siis kahjumiga investor ei arvestanud.