Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air ma(a)ndub ebaturvaliseks kompaniiks

    Loe mind eest või loe mind tagant, algan maa ja metsa tagant. - Udu. Rahvusliku lennukompanii Estonian Airi üks probleem pole veel ära klaaritud, kui tekib uus. Viimane neist oli udu, mis takistas Kopenhaagenis maandumist. Õnneks pole need suuremad või väiksemad apsud viinud raskete tagajärgedeni, vaid üksnes vintsutanud reisijaid.
    Äripäeva arvates peab Estonian Air rohkem investeerima: nii lennukiparki kui pilootide kõrgemasse kvalifikatsiooni. Praegu paistab kokkuhoiu-, et mitte öelda koonerdamispoliitika igast illuminaatorist välja.
    Estonian Airi asepresidendi Mart Relve sõnul on Estonian Airi pilootidel teine kategooria. Kõrgemat, kolmandat kategooriat aga polevat põhjust taotleda, kuivõrd kolmandat kategooriat nõudvaid olukordi tulevat aastas ette vaid üks-kaks.
    Sellega ei saa kuidagi nõus olla. Udu (nähtavus alla 300 meetri) ei ole Tallinnas, samuti Londonis ja Kopenhaagenis, üldse mereäärsetes linnades, haruldane loodusnähtus.
    London on ju teada-tuntud oma udude poolest. Teadlikult madalama kategooriaga opereerides hakkab Estonian Air kliente kaotama. Rahvuslik lennukompanii kaupleb natuke liiga julgelt riskidega.
    Vähim, mis saab juhtuda, on see, et lennud hilinevad, õhus tuleb ringe teha või peab maanduma sootuks mõnda teise linna (kus udu ei ole või on lennuväljal head radarid). Õhusõit ei pruugi kaugeltki olla ajavõit.
    Teine, suurem probleem on Estonian Airi napp lennukipark, mis koosneb kompanii kodulehe andmetel viiest lennukist Boeing 737-500. Tõsi, lisandumas on üks suurem mudel, 142kohaline Boeing 737-300. Kuid ühest 737-500st firma loobub. Samuti plaanib firma lisada oma lennukiportfelli 2007. aastal mõned väiksemad lennukid.
    Et lennukid liiga vanad oleksid, seda öelda ei saa, aga neid on praegu lihtsalt vähe. Tundub, et kompanii tahab lennukitest viimase välja pressida - lennukid on kogu aeg õhus (kui mingi äpardus neid just maa peal kinni ei hoia).
    Põhimõtteliselt on see õige logistika - väiksema põhivaraga suurem käive, aga see eeldab ideaalselt toimivat kellavärki, kus vigadel ja tõrgetel pole kohta. Samuti peaks piloodid olema kõrgeima kategooriaga.
    Pidurite tõrke otsimine Londonis võttis aega 12 tundi, mille reisijad pidid kaasa tegema - varulennukit polnud Estonian Airil saata või ei soovinud kompanii seda teha. Ei saa öelda, et 20 naela, millega Estonian Air oma reisijatele viivitust öises lennujaamas kompenseeris, oleks iseäranis helde.
    Estonian Air ei vaadanud just kõige sõbralikuma pilguga odavlennufirmade peale, kui need siiapoole lendama hakkasid. Täna tuleb nentida, et kompanii ise on selgelt alainvesteeritud, mis paistab välja vigadest ja tõrgete rohkusest. Olgu piletihindadega, kuidas on, kuid ohutuse garanteerimisel ei saa olla kompromisse.
    Lühikest aega asepresidendina töötanud Mart Relvest on isegi kahju - noormees peab üle päeva pressis Estonian Airi äparduste pärast vabandust paluma. Tundub, et kõrgemad ülemused ja omanikud lükkavad alati tema ambrasuurile. Riigile kuulub 34% Estonian Airi aktsiatest, seega on tegu vaid kolmandiku ulatuses rahvusliku lennukompaniiga. Midagi ei juhtuks, kui riik oma aktsiad maha müüks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.