Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõige kiiremini kasvab Euroopas Läti autoturg
Euroopa Liidus kasvab suurima kiirusega Läti autoturg. Meie lõunanaaber registreeris märtsis 2006 70,8% rohkem uusi autosid kui aasta tagasi. Kui jaanuaris 2006 registreeriti Lätis 1363 uut sõiduautot, siis märtsis oli see arv juba 1850, kasvupotentsiaali on aga Läti turul varuks rohkem kui Eestil ja müüginumbrites lähevad nad meist mööda.
Euroopa Liidus tervikuna jätkas uute autode müük 2006. aasta esimeses kvartalis tõusu, olles 3,2% suurem kui eelmise aasta esimeses kvartalis. Kokku registreeriti EU liikmesriikides 3,83 miljonit uut autot. Euroopa suurematel autoturgudel, kus müüakse valdav enamus uutest autodest, oli positiivne müügitõus Itaalias (+8,6%), Hispaanias (+8,3%) ja Saksamaal (+6,9%). "Vana" Euroopa riikidest suuremaid müügikasvu numbreid oli näha väiksematel turgudel Belgias ja Iirimaal. Prantsusmaal (-2,5%) ja Inglismaal (-1,6%) oli aga uute sõidukite registreerimises väike tagasiminek.
Viimati Euroopa Liiduga liitunud riikidest eristuvad selgelt Balti riigid, kus esimese kvartali müügikasvud on suurimad Euroopas, parim neist Lätis (+56,6%). Poola autoturg on aastataguse müügiga võrreldes endiselt languses (-11,7%), kuid märtsikuu tulemuste põhjal on näha, et ka Poolas uute autode müük vaikselt kasvab.
Euroopa suurim sõiduautode müüja Volkswageni grupp müüs esimeses kvartalis 88,3 tuhat sõidukit, mis andis kasvuks 13,6%. FIATi grupp on endised ajad selja taha jätnud ja uute Fiatide registreerimine on kasvanud koguni 17,8%.
Suurte müüjate hulka kuuluva Renault' grupi sõidukeid registreeriti 8,9% vähem.
Renault' gruppi kuuluva Dacia odavaid sõidukeid on Euroopas I kvartalis registreeritud 9586.
Raske on hinnata, kas tulemus on hea või keskpärane, kuid kindlasti oleks oodanud nii soodsa hinnaga autole suuremat müügimahtu. Märtsis registreeriti Euroopa riikides 3722 Daciat, konkurendiks on siin Korea autotootjad, kes ei lase Dacial endalt "soodsa" mainet kergelt viia.
Toyota Grupp saavutas "nulltulemi", mis ei vajakski äramärkimist (kasv +1,3%), kui Lexuse mudelid poleks teinud kosmilist müügitõusu +107,1%. Luksusautode klassi kuuluvad uued, ülihästi õnnestunud Lexuse mudelid koguvad ostjaid - esimeses kvartalis müüdi 5300 sõidukit rohkem.
Ehtsate Ameerika autode müük Euroopa turul kasvab (+16,1%). General Motors Groupi brändid: endise eurooplase Saabi ja eurooplaseks saanud Chrysleri müük on korralikult kasvanud.
GM Groupi positsiooni määrab aga suurima müüja Opeli mudelite registreerimine, mis annab grupi tulemiks tagasihoidliku +0,3%. Müüginumbri kasvuga paistis silma ka Suzuki.
Autor: Rein Reinpõld