Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiin võib taas kallineda

    Kuigi Eesti kaks suuremat kütusemüüjat Neste ja Statoil ei soovi võimaliku hindade tõusu kohta otseseid kommentaare anda, tõdevad mõlemad, et bensiini hind nende tanklakettides sõltub otseselt nafta maailmaturuhinnast.
    "Muudatused maailmaturuhindades määravad loomulikult autokütuste jaehinna ning toodete sissostuhinna pideva tõusu korral, mis on viimasel ajal aset leidnud, on ilmselt peagi toodete jaehinnad tõusmas ka Eestis," vastas Statoil Eesti tegevdirektor Helle Kirs küsimusele võimaliku hinnatõusu kohta Statoili tanklates.
    Kirs ei soovinud täpsustada, millal hind täpsemalt muutuda võiks, põhjendades seda konkurentsiga Eesti kütusemüügi jaeturul. Bensiin 95 Euro maksis Statoili tanklates eile 14 krooni ja 50 senti ja diislikütus 14 krooni ja 15 senti.
    Ka Neste Eesti ASi peadirektor Indrek Kaju ei soovinud hinnamuudatustest täpsemalt rääkida. "Nestel ei ole võimalik ette teatada tuleviku hinnamuudatustest," ütles ta.
    Sampo Panga finantsturgude analüütiku Rasmus Pikkani sõnutsi Neste oma tanklakettides bensiini 95 hinda ilmselt üle 14 krooni ja 60 sendi ei tõsta. "Kui Neste jätkab oma hinnakujunduses senist stiili, siis hetkel ei ole neil põhjust hinda üle 14,6 krooni ajada," lausus Pikkani. "Teoreetiliselt on neil praegu hindu tõsta põhjust küll," ütles Pikkani Neste edasiste käikude kohta. Praegu on Neste A24 tanklates bensiini Futura 95 Euro hind 14 krooni ja 25 senti.
    Samas ei näe Hansapanga makroanalüütik Maris Lauri hinnatõusuks põhjust. "Mina ei leia, et kütusemüüjad peaksid praegu hindu tõstma. Hindade dünaamika järgi hinnates on Eesti autokütuste hinnad praegu vastavuses maailmaturuhindadega, arvestades euro kurssi dollariga," ütles Lauri.
    "Näiteks Lätis on hinnad hoopis alla tulnud, me võiksime küsida, miks meil seda ei toimu," tõi Lauri näite.
    Eile maksis kütus Lätis Neste tanklates rohkem kui Eestis: Futura 95 hind oli 0,65 latti (14,6 krooni) ja diislikütus 0,62 latti (13,94 kr).
    Meie suuremate kütusefirmade hinnapoliitika on viimaste aastate jooksul olnud erinev.
    On olnud perioode, kus marginaali on hoitud suhteliselt kitsas koridoris, ning samas on olnud perioode, kus marginaal kõigub üsnagi laias mastaabis.
    Neste automaattanklates müüdava pliivaba bensiini 95 nn arvestuslik marginaal on viimaste aastate jooksul kõikunud nullist kahe kroonini liitri kohta. Erand oli eelmisel aastal orkaani Katrina ajal, kui nad lasid marginaali lausa miinusesse.
    Tundub, et selle aasta algusest on viimaste aastate hinnakujundaja Neste Eesti hoidnud bensiini jaemüügi arvestusliku marginaali (jaehind miinus maksud miinus hulgihind Rotterdami sadamas) ülalpool 50 sendi taset.
    Nädal tagasi langes see aga allapoole 50 senti, mistõttu usun, et peagi ootab meid ees hinnatõus kuni 60 sendi võrra, 14,85 kroonini liiter.
    Tõsi, hinnatõusu võib hoida ära või leevendada puhkuste periood, mille tõttu inimesed sõidavad tavapärasest rohkem ning jaemüüjad loodavad rohkem teenida käibe pealt.
    Teisalt võib hinnatõusu takistavaks teguriks olla Uno X tanklaketi ostnud Alexela Oil, kes ei lase Nestel enam nii vabalt kütusehindu dikteerida.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.