Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sinisalu konverentsidega Hiinas
"Hiina tänavareklaamid on vastand meie mõistes ilusale reklaamile. Tegu on pigem halvasti kujundatud kuulutustega," selgitas Sinisalu Hiina vajadust turunduskoolituste ja Lääne kogemuse järele.
Pääsu Hiina turule mängis Eesti ettevõtjale kätte koostöö Ameerika turundusorganisatsiooniga AMA, kellele kuulub EFFIE kaubamärk. EFFIE kui turunduskonkurss on tuntud 32 riigis, kuhu on teoreetiliselt avatud tee ka Sinisalu firmale.
Hiina turule astumine pole enam pelgalt kauge siht. "Käisin hiljuti Hiinas ja olin väga üllatunud, et kohe esimesel kohtumisel sõlmisime kavatsuste protokolli," rääkis Sinisalu. Tal õnnestus kohtuda ka Hiina reklaamiliidu peasekretäriga. "Hiinas on kõigi valdkondade tegevus ju valitsuse kontrolli all," selgitas Sinisalu, kes oli hiljem kolleegidelt kuulnud, et kohtus vägagi tähtsa niiditõmbajaga ja sai temalt tegutsemiseks heakskiidu.
Hiina turgu peab Sinisalu paljutõotavaks. "Seal on esindatud pea kõik rahvusvahelised kaubamärgid, samuti hakkab Hiina ise välja murdma odava allhankemaa staatusest," sõnas Sinisalu.
Sinisalu andmeil Hiina kohalikud ja rahvusvahelistesse kettidesse kuuluvad reklaamiagentuurid omavahel ei suhtle. "Ka nende kliendid jagunevad läänelikeks ja kohalikeks, nii kohalikku kui ka rahvusvahelise reklaamiketi agentuuri kasutab erandina näiteks maailma suurim mobiilifirma China Mobile," rääkis ta. Nii saab Eesti turundusspetsialisti üheks väljakutseks ka reklaamituru integreerimine.
Esimene Sinisalu organiseeritud turunduskonverents peaks Hiinas toimuma tuleva aasta aprillis. "Konverentsid jõuaksid korraga nelja-viide Hiina linna," arvas Sinisalu.
Suurim takistus Hiinas tegutsemisel on Sinisalu sõnul keelebarjäär. "Sisulist juttu on inglise keeles pea võimatu rääkida, selleks peab tõlgi appi võtma," nentis ta. Tõlkimisteenuste kasutamine ja kallimad lennupiletid ongi ehk Hiina puhul ainsad lisakulud võrreldes Euroopas konverentside korraldamisega.
"Samas hotellihinnad on seal palju soodsamad kui Euroopas," on Sinisalu rõõmus. Ka on loota soodsamaid esinemistasusid, kuna Hiinas esinemine peaks külalistele rutiinse kohustuse asemel hoopis põnev olema.
Best Marketing ei kavatse Hiinas oma kontorit avada, korralduslik pool jääb seega kohalike koostööpartnerite hooleks. "Meie hoolitseme kaugjuhtimise teel esinejate leidmise ja kava koostamise eest," rääkis Sinisalu.
Hiina turule murdmine on Sinisalu meeskonnale lävepakk teistesse kaugetesse maadesse. "Miks mitte näiteks India turule minna, kui Hiinas kõik õnnestub," pole Sinisalu tagasihoidlik.
"Ma ei oska Best Marketingi Hiinasse mineku kohta muud öelda, kui et edu neile," ütles konkurent Pärnu Konverentside tegevjuht Toomas Tamsar.
Tamsar ise Hiina turule ei läheks, sest peab sealset kultuurikeskkonda meie omast liiga erinevaks. "Mina eelistan olla hea lähiturgudel ja Eestis," sõnas ta ja lisas, et korralik tegija peab kohalikku keskkonda läbi ja lõhki tundma.