Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Triin-Anette Kaasik: nii kiiret koduturu kasvu ei osanud me paari aasta eest ennustada

    "Kui 1999 aastal tehti prognoose, taheti viia 60% toodangust maalt välja. Nii roosiliselt ei ole läinud ning meie suurim valeprognoos oli ekspordi kiire kasv. Ekspordi maht on täna 30%, kuid ülikiirelt kasvav koduturg on hoidnud meid edukatena," rõõmustas Kaasik.
    Täna 250 miljonilise käibega Baltikumi suurim plastikutootja Estiko tegi 1999. aastal konkreetse otsuse asuda lihtsa kiletootmise kõrval tegelema ka kilepakendite tootmisega, ostes uued masinad ning alustades ettevõtte uue etapiga.
    "Tegemist oli kaalutletud ning tänaseks ka eduka otsusega. Oma tooteid pakume ennekõike piimatööstusele. Muuseas, Eesti on üks väheseid riike, kus veel piima kilesse pakendatakse. Lisaks vajavad kilet kala-, kondiitri- ja turbatööstus," sõnas Kaasik.
    Estiko Plastari edu üheks suurimaks saladuseks on ka käibe ja inimeste arvu oluline tasakaalustamine.
    "Iga ettevõtja unistus on saavutada pidev käibekasv vähemate inimestega. Loodame et see jätkub. Inimeste arv peaks 180 suurusjärgus stabiliseeruma. Me loome töötajatele pidevalt lisaväärtusi ning tegeleme müügitööga, et neid leida. Meie ennustatav palgakasv 15% ei ole ainus, mis inimestele müüb," märkis Kaasik.
    Kaasiku hinnangul on Estiko põhiliseks konkurendiks meie turule tulevad rahvusvahelised kontsernid, kuid ka kohalikud nišiettevõtjad.
    "Meid piinab ka tooraine hinnatõus, mis meid naftal põhineva toorme tõttu pidevalt mõjutab. Mõjutab see, mis toimub palgaturul. Lisaks vaatame suhteliselt mõrult pealt, kuidas luuakse uusi asendustooteid. Pakenditurg kasvab ning meie regioonis vägagi jõudsalt: kui Euroopa turu maht kasvab aastas 1,5%, siis meil 5%," kurtis Kaasik.
    Efektiivsuses võrdlevad eestlased ennast pidevalt naabritest konkurentidega. Eesti pakendiettevõtted on kolmandiku võrra efektiivsemad kui tegijad teistest Balti riikidest, kuid Skandinaaviaga võrreldes on mahajäämus pea kahekordne.
    "Me investeerime masinatesse, et vabaneda töökätest ja suurendada efektiivsust, peamiselt käibenumbri järgi inimese kohta. Kui siiani on turu kasv olnud 5%, siis uueks aastaks plaanime majanduskasvu valguses turu laienemist 15%, sama suurelt kui palgakasvu," lisas Kaasik.
    Kaasiku suurim mure oli tõik, et naaberriikidega võrreldes ei ole Eestis võimalik saada arendustegevuseks eurotoetusi. "Lätis ja Leedus saab masinate sisse seadmiseks kuni 90% ulatuses eurotoetust. Meil seda ei ole, mis annab meie naabritele konkurentsieelise," kurjustas Kaasik.
    Miks ei õnnestunud eksporti arendada sellise kiirusega nagu loodate?
    Triin-Anette Kaasik: Kaks faktorit. Esiteks see, et koduturg on arenenud kiiresti ning energia läinud selle nõudluse rahuldamisele. Ja teiseks - ega välismaal meid keegi ju ei oota. Situatsioon on teine kui seitse aastat tagasi, kui igal pool oli nõudlus tootmisest üle.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.