Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oh seda Prantsusmaad küll!

    Keset juulikuu palavust sain pealtnäha lihtsa tööülesande. Pidin leidma kolme nädala pärast valmivale kaubale autotranspordi suunal Prantsusmaa-Eesti.
    Esialgu tundus vedaja leidmine käkitegu, sest paljud Eesti ekspediitor- ja transpordifirmad veavad kaupa Prantsusmaalt. Kirjutasin hinnapäringusse kauba koguse, laadimise aja ja linna andmed ning saatsin kolmele suuremale ekspediitorfirmale. Lootsin samal päeval laekuvate hinnapakkumiste vahel madalaima hinna järgi võitja valida.
    Vaatamata lõunale saabus paari minuti pärast esimene hinnapakkumine, kuid veoaega kirjas polnud. Hinnapäringusse olin rasvases kirjas märkinud, et soovin teada ka veoaega. Kaup oli tingimata vaja Eestisse toimetada võimalikult kiirelt ehk reedel peale tõstetud kaup pidi kolmapäeval juba meie laoriiuleid koormama.
    Tarneajaks pakkus ekspediitor nädal varasema kuupäeva kui laadimisaeg. Milline imeline firma, suudab kaupu minevikku toimetada!
    Hiljem selgus, et ajamasinat neil ikkagi pole ja kauba veoaeg on kaks nädalat. Küsisin nädalase veo võimalikkust, aga kuna nende regulaarveod väljusid Prantsusmaalt neljapäeviti, polnud nädalaga võimalik kaupa kohale toimetada. Regulaarvedude peamine valupunkt on jäikus: kui kaup jääb maha, tuleb oodata terve nädal.
    Jätsin pakkumise kõrvale kui juba heliseb telefon ja järgmine transpordifirma teatas: "Prantsusmaalt EI OLE võimalik kahe nädalaga 17 alust Eestisse tuua."
    Pööritasin silmi ja kritseldasin paberile kuuldud vabandusi. Esiteks pole Prantsusmaal veoautosid, sest firmadel on suvepuhkused ja kaupa sinna peaaegu ei veetagi. Teiseks on Euroopas kuumuse tõttu liikluskeelud. Kolmandaks on tegemist osakoormaga, nii et isegi kui leitaks auto, poleks kedagi, kes täidaks teise poole autost. Neljandaks…
    Kuidas pole võimalik nädalaga kaupa Eestisse vedada? Nui neljaks, me peame selle kindlasti nädalaga Eestisse saama!
    Paar päeva hiljem potsatas veel viie transpordifirma postkasti Prantsusmaa-transpordi hinnapäring. Lisaks hinnapakkumistele sain veel mõned vabandused, miks Eestisse ei saa nädalaga kaupa tuua.
    "Meil on küll auto Prantsusmaal, aga juht peab vahepeal puhkama. Teate, neid digitaalseid sõidumeerikuid ei saa ju nii vabalt käsitleda," kostis telefonist.
    Tean, tean. Kevadest saadik olen seda vabandust pidevalt kuulnud.
    Miks keegi ei paku lahendusi? Kas ekspediitoritele ei õpetata klienditeenindust? Naerata ja paku lahendusi, mitte vabandusi.
    Saatsin veel viiele firmale hinnapäringu. Üks firma teatas, et nemad ei tegele Prantsusmaa kaubavedudega. Sain firma kontaktaadressi Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni kodulehelt ja eeldasin, et Lõuna-Euroopa vedude alla kuulub ka Prantsusmaa. Nädalast veoaega ei paku endiselt ükski firma.
    Peast käib läbi mõte ise ekspediitoriamet ette võtta ning ekspordi ja impordiga tegelevate tuttavatega üks auto kokku komplekteerida.
    Uurisin tuttavalt, kuidas tal Prantsusmaalt import edeneb. "Ei saa kurta, homme tuleb üks auto ja..." Tunneli lõpus hakkas koitma valgus.
    Ekspediitorid, kes lubasid nädala pärast uuesti kontakteeruda, et täpsustada autode saadavust, polnud nädal hiljem märku andnud. Laadimiseni jäi 10 päeva.
    Näitasin ise aktiivsust üles, helistasin firmadele ja pakkusin lahendusi. Kui me maksame täiskoorma eest, kas siis saame 100% garantii, et kaup nädalaga kohale jõuab? Ei saa. Kas on võimalik kombineerida auto- ja meretransporti, et vältida Poola sõidukeelde ning samal ajal saaks autojuht puhata? On võimalik, aga ei saa kindlustada, et kaup nädalaga kohale jõuab.
    Lõpuks saabus pikaajaliselt partnerilt teade, et neil on Prantsusmaal auto olemas ja nädalaga toovad nad kauba kohale. Haarasin õlekõrrest ja täpsustasin tarneaadressi.
    Mõned päevad hiljem edastas müügiassistent e-kirja transpordifirmalt, kus küsiti, kas nende Prantsusmaa hinnapakkumine sobib. Kah huvitav viis kliendiga suhelda.
    "Aga hind?" küsite te. Kui kolmeteistkümnest firmast pakub lahenduse vaid üks, siis ei olegi hind oluline. Samas võin välja tuua seaduspärasuse: kõige kallimat transporti pakkuvad firmad leiavad kõige rohkem vabandusi.
    Tunnistan, et aastatega on transpordi hinnapäringutele vastamine paranenud. Sain kõigilt firmadelt vastused, isegi kui nad vajalikul suunal vedu ei teostanud. Logistikutel soovitan ka kõige kibedamal ajal transpordifirmade vabandustega mitte leppida.
    Autor: Urvika Palts
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.