Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SEB-l on veel arenguruumi
Ligi 300 000 aktsionäriga SEB tähistab sel aastal 150. asutamise aastapäeva. Vaatamata ponnistustele muutuda rahvusvahelisemaks on SEB jäänud Rootsi pangaks.
Pank näeb oma tegevuspiirkonnana Euroopa põhjaosa. Mullu teeniti 44 protsenti tuludest Rootsist, 14 protsenti mujalt Põhjamaadest, 26 protsenti Saksamaalt ja kuus protsenti Balti riikidest.
Panga teenindada on üle viie miljoni eraisikust kunde, sealhulgas enam kui kaks miljonit internetipanga klienti. Jaepanganduses on pangal märkimisväärne positsioon Rootsis, Eestis, Lätis ja Leedus. Saksamaal on SEB üks pank seitsmest, kes tegeleb jaepangandusega üle kogu riigi.
SEB juht Annika Falkengren üritab lihtsustada panga struktuuri ning muuta pangasisest otsustusprotsessi lihtsamaks ja kiiremaks. Pole ka imestada - konkurent Swedbank on oluliselt efektiivsem klienditeenindaja.
SEB on esindatud umbes 20 000 töötajaga 20 riigis, pangal on kokku umbes 680 kontorit. Ühe töötaja kohta (kõik pole klienditeenindajad) tuleb 250 eraisikust kundet ning ühe kontori kohta natuke üle 7300 kliendi.
Konkurendi efektiivsuseni on SEB-l veel pikk maa käia. Swedbankil on 8,7 mln eraisikust kundet, 763 kontorit ning 16 664 töötajat. Swedbankil tuleb kontori kohta 11 400 eraisikust klienti ja töötaja kohta 539 eraisikust klienti.
Sellise efektiivsuse võimalikkuse taga on suur internetipanga populaarsus, mistõttu klientidel ei ole aastas kordagi põhjust pangakontorist läbi astuda.