Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamad valmistuvad karmiks jääajaks

    Möödunud aasta rasked jääolud on pannud Eesti sadamaid varakult tegema samme leidmaks jäälõhkujad, kes talvel sadamaid lahti hoiavad.
    Esimesena teatas Venemaa jäälõhkujaga Kapten Moskin sõlmitavast eellepingust Pärnu sadam.
    Pärnu sadama asedirektori Riho Printsi väitel kulub jäälõhkuja rendiks ligikaudu 5 miljonit krooni. Prints leiab, et kogu summat ise kinni maksta on mõttetu.
    "Miks Põhja-Eesti eksportöörid peavad olema paremas olukorras, et neil on riigi poolt kaks jäälõhkujat," lausub Prints.
    Paldiski Sadamate ASi direktor Heldur Suun seevastu riigi abile ei looda. Eelmisel nädalal alustas sadam läbirääkimisi jäälõhkuja tüüpi puksiiri kasutamiseks talvel.
    Kunda sadama direktor Aadu Nurmsalu leiab, et jäälõhkuja rentimine Soomest või Venemaalt on sadamale rahaliselt üle jõu käiv ettevõtmine.
    Loodetakse, et sadamal lubatakse kasutada Tallinnas sadamaid lahti hoidvaid jäälõhkujaid Tarmot ja Karu.
    Nurmsalu sõnul teeb ärevaks, et mingit organiseerimistööd riigi poolt veel ei tehta. Kui riigilt abi ei saa, tuleb neil Kunda tehase korstnad kinni keerata.
    Tallinna sadamast kinnitati, et neil on Muuga sadama bilanssi kuuluv jäälõhkuja Karu ja ülejäänud on juba veeteede ameti mure.
    Ka tänavuse aasta kohta lubab Kunda sadama direktor, et ilma riigi abita jääb raskete jääolude korral tehas seisma.
    Möödunud aasta veebruari alguses tuli pärast jäämurdja Karu lahkumist Tallinna navigatsioon katkestada ka Pärnu sadamas.
    Arvati, et raskeima hoobi annab sadama sulgemine Tootsi turbatööstusele, kuna briketi peamised väljaveokuud on oktoobrist kuni maini. Tootsi turbatööstuse peadirektori Kai Mäelehe sõnul nende eksport siiski ei katkenud.
    40 kilomeetri kaugusel asunud Pärnu sadama asemel tuli briketti vedama hakata 140 kilomeetri kaugusel asuvasse Tallinna sadamasse. Sel viisil saadeti Tallinnast teele kaheksa 3000-4000 tonni kaaluvat laevatäit briketti. Iga tonn läks 75-80 krooni kallimaks.
    Eesti suurimaks väliskaubanduspartneriks on olnud Soome. Samas näitab möödunud aastal Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni läbi viidud küsitlus, et ekspedeerimisfirma teenuseid kasutatakse kõige enam hoopis Saksamaa vedude korral.
    Paljud hulgimüügifirmad ning teised ettevõtted kasutavad Soomest kauba toomiseks oma transporti. Saksamaalt transpordi korraldamine on mitu korda keerulisem ettevõtmine.
    Selleks ei söandata oma transporti ja tavavedajaid kasutada, vaid eelistatakse kogemusega ja laia partnerivõrgustikuga ekspedeerijaid.
    Lisaks peamiselt kasutatavatele autovedudele on Saksamaaga võimalik ühendust pidada ka õhu kaudu.
    Pidev autovedajate jagelemine Venemaa tolliga ei mõjuta oluliselt nende koostööd klientidega.
    Veotellijad suhtuvad rahulikult autovedaja võimalikku takerdumisse Venemaa piiril. Seda peetakse võrdväärseks loodusõnnetusega, mis ei sõltu veofirmast ning mida pole võimalik vältida.
    Seetõttu ei hakka enamik kliente taolise ebaõnne korral tegelema uute vedajate otsimisega.
    Ainult mõni üksik tunneb huvi põhjuste vastu, kas vedaja musta nimekirja sattumine on tingitud tema enda süüst või mõne eelmise kliendi mustast tegutsemisest. Ka veolepingut sõlmides ei vaevuta eriti vedaja eelnevat tausta uurima. Eeldatakse, et vedaja, kellel on idapiiril probleeme, ennast pakkuma ei tule.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.