Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvarallurite talverehvide eelistused

    Viisime läbi järgmise avantüüri: Järva jäärajavõistlused on harrastuskihutajate seas väga populaarsed, võistlussari koosneb mitmest eri etapist ja kõrgete kohtade saavutamine pole üldsegi lihtne. Võtsime kätte ja helistasime hooajal 2006 seal lõpparvestuse auhinnalistele kohtadele tulnud sõidumeistrid läbi: küsimuseks nende talverehvide eelistus. See lugu ei pretendeeri kindlasti absoluutsele tõele, kuid mingi ettekujutuse võib ka kogunenud vastustest saada. Autode konkurentsis on rehvide otsustada äärmiselt palju, samas pole harrastussportlastele ükski kroon üleliigne ja mõttetus laristamises neid süüdistada ei saa. Nemad otsivad omadustelt parimat kompromissi - nii nagu tavajuhidki…
    Talverehvitesti pole iseenesest teab mis keeruline läbi viia. Tuleb valida testitav rehvimõõt, osta kokku testitavad rehvimudelid ja panna kokku usaldatav meeskond. Seejärel võiks pakkida kogu krempli koos testiautodega rongi peale ning saata selle näiteks Lapimaale, kus jäätunud järvi ja lumeradu on võtta tunduvalt varem kui meil. Edaspidi tuleks vaid jälgida, et pikemate jalgadega saami tüdrukud testirühma põhitegevuse juurest ei eksitaks ning test ise kõigi osalejate suhtes ausalt läbi viidud saaks.
    Nojah, pärast tuleb veel lõputust arvude jadast ning testijate hinnangutest kokku kirjutada veel üks loetav artikkel ja loota, et fotograaf sai külmast kohmas sõrmedega ka aparaadi päästikule pihta.
    Testikatseid tuleb läbi viia kümneid kordi, samuti ka rehvide vahetusi ning osalevale rühmale leida nii majutus kui ka toitlustus. Kui mingit sooritust tehes muutub ilmastik, siis tuleb seda alustada nullist ning nii võib mahuka testi läbiviimine kesta julgelt rohkem kui üks nädal. Kuid kõik eelnev on kukepea, võrreldes ühe murega - kuidas sellist üritust rahastada? Meie turg on paraku nii väike, et testi avaldamise järel ei leiduks sellele ilmselt piisavalt lugejaid - kas teie oleksite nõus maksma Eesti autoajakirja eest näiteks paarsada ja enam krooni, lihtsalt selle eest, et seal sees on kodumaine rehvitest?
    Ilmselt mitte. Nii tuleb meil otsida tõde suuremate väljaannete materjalist või leida mõni muu vaatenurk.
    Piikidel on kindel liider Michelin ehk siis uuemal ajal BF Goodrich. Parema pikipidamise tagab vanem ehk kalasabamuster (GA), mida kasutatakse aeglasematel radadel - pidurdamine ja kiirendamine on selle rehvitüübi leib. Parema külgpidamise tagavad uuema mustriga piigid, kus lisaks nn kalasabale on mustri küljel ka üks põiki plokk (GE) - neid kasutatakse kiiretel radadel, kus on palju külg-ees sõitmist ning kiirendus/pidurdus ei mängi väga tähtsat rolli.
    Äärmiselt oluline on piikidel nende naelutus - kui naelad ulatuvad liialt välja, siis hakkavad need kontaktis läbi painduma (hea liimimise puhul ka koos kummiplokiga) ning rehvi sõiduomadused halvenevad järsult.
    Piikide naelutamine tuleks jätta spetsialistide hooleks ja protekteeritud piigid sobivad küll hullamiseks, kuid mitte võidusõidu võitmiseks.
    Esitasime küsimuse talverehvide eelistuse osas 21 võistlejale, teiste sõnadega osalesid vastanute seas Järva jäärajakarika nelja võistlusklassi esiviisik ja naiste arvestuse võitja.
    Meie küsimustele vastas 15 sõitjat ja neist vastustest kumab läbi kolm selget eelistust.
    Esiveoliste autode pilootide selge valik on Gislavedi Nord Frost 3. Gislavedi puhul kiidetakse õnnestunud kompromissi kõigist olulistest omadustest ja ka hind selle kvaliteedi eest olevat õiglane. Gislaved on parim jääl või jäisel teel, lumel on esiveoliste kasutajate hinnangul paremad kas Nokia uuemad mudelid või siis näiteks protekteeritud rehvidest Master Nordic 2. Master 4 nii hea ei ole - see rehv ületab teisi vaid müra osas, kõik muud omadused jäävad aga vanemale mudelile alla. Korra mainitakse ka Michelini X-Ice Northi ja Nokia Hakkapeliita 2-te, kuid Gislavedi ülekaal on ilmne.
    Tagaveoliste autode pilootide selge eelistus on Michelini X-Ice North, teisel kohal on jällegi Gislavedi Nord Frost 3. Lumes ja lörtsis eelistatakse kas protekteeritud rehve või Nokiani mudeleid.
    Nelikveoliste autode puhul jagunevad eelistused tänavarehvide osas pooleks: jällegi kas Michelini X-Ice North või Gislavedi Nord Frost 3. Nii Gislavedi kui ka Michelini puhul hinnatakse õnnestunud kompromissi ja üksikuid omadusi välja ei toodud.
    Autor: Kaido Soorsk
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.