Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmad järgivad põhiväärtusi
Tallinna Ülikooli juures organisatsioonikäitumise erialal kaitstud magistritöö keskendus viimasel aastakümnetel esile kerkinud uue juhtimisteooria - väärtuspõhise juhtimise - analüüsimisele ja hindamisele Eesti suurte (üle 500 töötajaga) organisatsioonide näitel. Uuringu käigus selgitati välja, kas ja kuidas Eesti suurfirmad põhiväärtusi juhtimisinstrumendina kasutavad ning millised on need põhiväärtused. Uuringus osales 60% Eesti suurtest organisatsioonidest.
Selgus, et põhiväärtusi kasutab ühe juhtimisinstrumendina 94% uuringus osalenud ettevõtetest. Neist 2/3 on põhiväärtuste järgimise sidunud töötulemuste hindamise ja tasustamisega.
Põhiväärtusi kasutatakse ennekõike organisatsiooni liikmete käitumise suunamiseks, aga ka selleks, et eristada firmat konkurentidest, luua ühtne organisatsioonikultuur ning parandada ettevõtte mainet ja usaldusväärsust.
Töö tulemusena koostati ka rida soovitusi põhiväärtuste kasutamiseks juhtimisinstrumendina. Ennekõike on väärtuspõhist juhtimist rakendades kriitilise tähtsusega tippjuhtkonna initsiatiiv, põhiväärtuste järjepidev edastamine ning seostatus organisatsiooni igapäevatööga.