Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hinnatud haridus
Abituriendid hakkavad riigieksamitega vaikselt ühele poole jõudma. Mida lähemale jõuab juunikuu, seda suuremad mõõtmed ärevus tulemuste suhtes võtab.
Olen isegi vaiksematel hetkedel, voodis lambaid loetledes või trolliga sõites, taastanud vaimselt eksamitel küsitut ja kirjutatut. Mida enam püüan endale kinnitada, et kirjandis sai nõutav sissejuhatuse-teemaarenduse-lõpetuse vorm ideaalselt täidetud, seda hägusemad tunduvad mu lootused ideaalskoorile.
Häbi küll, sest koolilõpetajaid hinnatakse sel aastal eriti lihtsameelselt. Pole veel olnudki eksamit, mille kohta netifoorumites raskusastmete ülivorme kasutataks. Tavalise silmaringiga ja vähegi loogilise mõtlemisega õppurile olevat ajalooeksamil täiesti võimalik riigi keskmine skoor saavutada. Kirjanditeemad võimaldasid ka Rakke ja Cosmopolitani ainetel arvestatavale tulemusele pretendeerida.
Vahest ongi selline selektsioon aus. Eksamid peaksid andma ülevaate elementaarsete asjade mõistmisest, mitte süvenema tasulistel kursustel omandatud teadmiste kontrolli.
Kui eksamikomisjon peaks nüüd avastama, et abituriendid ei suuda kooli reputatsioonist ja rahakotist sõltumatust ühtlustatud haridussüsteemist omandatud teadmiste najal eksameid sooritada, peab Lukas alustama suuremaid reforme.
Palju on neid, kes eelistavad koolitunnis pigem pinginaabriga vestelda või sopakaid lugeda. Varasemate aastate lisafaktidest pulbitsevate eksamite tulemused olid neil kahtlemata õigustatult nõrgad, õpetaja tasemest hoolimata. Nüüd aga ei saa madalatele punktidele vabandusi spikritest otsida.
Autor: Joonatan Allandi