Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkija on murega üksi

    Vägagi probleemne piirkond on ka Osten Tori ümbrus, kus maja juures on küll parkimiskohad, aga neid ei ole sellise suurusega hoone kohta piisavalt. Maja kõrvale algselt planeeritud parkla asemele kavatseb arendaja aga ehitada veel ühe hoone.
    "Aga eks muidugi inimesed on väga mugavad ka: kui võimalik, sõidetaks vist trepist üles ja pargitaks ukse ette," muigab Jürgenson. "Vahel on liikudes tunne, et kohe-kohe sõidetakse lihtsalt üle varvaste, inimesed peavad kui põdrad masinate eest ära kargama."
    Pindi Kinnisvara äriklientuuri osakonna juhataja Hannes Käbi osutab, et et kuigi parkimisega on ka täna kitsas, pole olukord veel kriitilist piiri ületanud ning maad ja ruumi on jätkunud.
    "Aga mida edasi, seda kitsamaks läheb ja tulevased projektid nõuavad arendajatelt juba tunduvalt suuremaid investeeringuid maa-aluste parklate ning parkimismajade rajamisse," ennustab ta.
    Käbi ennustab, et esimese asjana hakkab parkimiskohtade põud mõju avaldama üürihindadele, teiseks on parkimine üks peamisi põhjusi, miks koguvad populaarsust kesklinna lähedusse rajatavad uued uued büroohooned.
    BPE-Kinnisvaraeksperdi äripindade maakler Toomas Veskimäe näeb olukorda hoopis mustemates toonides. Nimelt on kohtade puudus on tihti saanud takistuseks büroodele üürnike leidmisel.
    "Kliendid otsustavad loomulikult parkimisvõimalustega pindade kasuks," märgib ta. Samas tuleb tema hinnangul südalinna üüripinna võtmisel siiski arvestada, et parkimisvõimalused ei ole mitte kunagi sama head kui kusagil linna ääres ja südalinnas tasub olla siis kui selleks on firmal äriline vajadus.
    Veskimäe soovitab uute arenduste puhul arvestada, et nii ehk naa tuleb luua maa-alused parklakohad või ehitada parkimismaja.
    "Ilma selleta läheks üürnike leidmisega väga vaevaliseks," tunnistab ta. Veskimäe ei usu siiski, et tänases Tallinna südalinnas midagi selle pärastehitamata jääks, et ei ole võimalik luua parkimiskohti. Samas on kohti, kus parkimise liigne keerukus võib saada otsustavaks.
    Arco Investeeringute ASi juhatuse liige Veiko Pedosk vaatab asjale hoopis teisest vaatenurgast - nimelt, kas kesklinnas peabki olema võimalik parkida? Ta viitab sellele, et välisriikides levib praktika, kus linnakorter on eelkõige mõeldud kiire elutempoga väiksemale perele, kes hindab oma aega ja soovib olla lähedal töökohale ning muule tarvilikule. "Seega ei ole suurt tarvidust auto järele," osutab ta.
    Kõigest hoolimata on Pedosk sunnitud möönma, et Tallinnas tuleb arendajal - vähemalt praegu - ikkagi arvestada autodega, sest ühistranspordi halb olukord paneb inimesed autoga sõitma.
    Seetõttu on korteriostjal reeglina auto ning müügi huvides tuleb arendajal ikkagi arendada oma krundil ka parkimisvõimalus.
    Mati Songisepp, Tallinna transpordiameti liiklusteenistuse direktor
    Parklakohtade arvu puudutavaid norme on nüüd karmistatud. Linna keskuses on seejuures antud maksimaalne parkimiskohtade arv hoone juures. Mõnes suhtes on see õigustatud, teisalt aga absurd - suurema autode arvu korral peaks siis leidma muud võimalused, näiteks rajama parkimismajad.
    Täna nõutakse linna keskmest väljas olevate elamute juurde vähemalt 1,5 parkimiskoha loomist. Ent mis saab, kui peres on naisel ja mehel mõlemal auto? Praegu kinnitab arendaja, et on projekteeritud normi järgi, tegelikult on lähtutud miinimumnormist. Meie poole pole iial pöördutud küsimusega, et soovitakse üleliigsete parkimiskohtade asemele rajada mänguväljakut, ikka vastupidi.
    Arendaja hindab sageli võimalust ehitada kinnistu iga ruutmeeter kinni ja võimalikult kõrgele. Selge see, kui ka kesklinna piirkonnas kasutada ühistransporti, peab kodus ikkagi olema koht, kuhu auto jätta. Parkimisküsimus tuleb arendajal lahendada oma kinnistul, väide, et tegu on vähekäidava teega, pole aktsepteeritav.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.