Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas valmistute koolituseks?
Enne koolitust üritan ennast korralikult välja puhata. Eriti oluline on see workshop-tüüpi koolitustel, kus iga osaleja aktiivne panus on tähtis kogu koolituse õnnestumiseks.
Koolituse õnnestumiseks peab koolitatav ise tahtma koolitusel osaleda. Kui see on kellegi teise soov, siis pole ka mingit tulemuslikkust oodata. Arvan, et ettevalmistus koolituseks on inimestel valdavalt olemas, sest nad on juba mõistnud, et millestki on puudus, ja loodavad seda leida koolituselt.
Ise olen koolituse õnnestumiseks avatud uutele ideedele ja probleemi erinevatele lahendustele. Valdavalt on koolitajatel oma nägemus, mis ei pruugi ühtida minu nägemusega, kuid alati on huvitav asju totaalselt teistmoodi näha.
Kui osaleda koolitusel avatuna, tekib mul tavaliselt hulk assotsiatsioone oma tööga. On mõtteid, mis vajavad kiiret üleskirjutamist ja millest on hiljem koorunud päris vahvaid projekte.
Kui koolitusel ei nõuta eraldi ettevalmistust, siis üldjuhul ei valmistu.
Kõige olulisem ettevalmistus on saada aru, mida soovin endas arendada, ning leida võimalikult sobiv koolitus ja koolitaja selle ootuse täitmiseks.
Häälestumine toimub juba koolitustele ootuste sõnastamisel. Kui tean, mida teadmistepagasi täiendamiseks vajan, siis vastava ootuse ja häälestusega ka koolitusele lähen.
Ettevalmistuse vajalikkus sõltub koolitusest. Kui tegemist on konverentsiga, siis selleks üldjuhul ettevalmistust vaja ei ole.
Samas juhtumite lahendamise või konkreetse dokumendi, seaduse või muu sellise tundmaõppimise koolitusel tuleb töödeldava materjaliga tutvumine kasuks.
Kui koolitus nõuab aga kodutööd, millele koolitus on üles ehitatud, võib selle tegemata jätmine tuua kaasa teatud komplikatsioone.
Autor: ÄP