Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leedo pani kinni Kotka laevaliini
Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on sulgemise põhjuseks suuresti edutult lõppenud läbirääkimised Vene partneritega, mis ei võimalda liinile otsemarsruuti. "Liini avades lootsime saavutada kokkuleppe Vene poolega, mis võimaldaks laeval sõita Sillamäe ja Kotka vahelisel kõige otsemal marsruudil, mis läbib Venemaa territoriaalvete alla kuuluvat Suursaare ümbrust. Üle kahe aasta väldanud läbirääkimised lõpetas Vene pool aga pärast pronksiöö sündmusi sootuks," ütles Frosch.
Viimase lootuse otsemarsruudile kustutas Venemaa teade, et Suursaarele paigaldatakse tsiviilliiklusele olulisi distantsipiiranguid seadev radar.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud lühendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra. "Teise võimalusena oli Narva Line'il plaan suunata liin teenindama kolmnurka Sillamäe-Ust-Luuga-Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha," lisas Frosch.
Sillamäe-Kotka laevaliin oli kogumas populaarsust turistide seas, kuid põhikliendid olid kaubaveokid, mille arv keeruliste suhete tõttu Venemaaga samuti vähenes.
Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pakutakse kõigile laevameeskonna liikmetele tööd emafirma teistel liinidel. Laev jääb esialgu Sillamäe sadamasse.
Narva Line'i omaniku Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo ütles, et ettevõte jääb muudatusi ootama. "Ettevõtted (Narva Line ja Narva Line Finland - toim.) jäävad passiivselt tegutsema, neile jäävad suuresti esindusfunktsioonid," ütles Leedo,
Ida-Viru maavalitsuse avalike suhete nõunik Anti Ronk leiab, et Sillamäe-Kotka liini sulgemisega kaob maakonnast oluline transpordiühendus. "Loomulikult on sellest kahju. Sillamäe sadam ja suletav liin on Ida-Virumaa merevärav, mis liini sulgemisega kaob," märkis Ronk.
Ronk usub, et loodus tühja kohta ei salli, mistõttu võib loota, et liinile tuleb uus operaator. Virumaa Teataja kirjutas augustis, et Kotka ja Eesti vahele tahab laevaliini luua Soome laevafirma Stella Company Group.