Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikaajaline leping moes

    Pikaajaliste veolepingute soosingut tunnistas ASi Schenker arendusjuht Tõnis Hintsov.
    "Usun, et see on vastastikku kasulik, kuna nii tekib kliendil arusaam koostööpartnerist ja vedaja või ekspedeerija saab pildi kliendist, tema kaubast ja selle käsitlemisest," selgitas Hintsov Schenkeri eelistust.
    Veolepingute ülevaatamine ja kohandamine toimub Hintsovi sõnul lepingu liigist sõltuvalt.
    "Üldjuhul on meil lepingu kehtivus üks aasta, kuid on ka kliente, kellega tehakse lepingud pikema aja peale. Samuti võime teha ka ühekordseid veolepinguid, kus lepitakse kokku konkreetse veo hind," ütles Hintsov ja lisas, et pikaajalistes veolepingutes on transporditeenuse hind fikseeritud aastaks.
    Pikaajaline veoleping tähendabki, et kokku on lepitud tootmismudel, sõiduplaan, hinnad ja maksetingimused.
    Vajadust vahepealsel ajal transpordihinda korrigeerida katab lepingus kütuselisa.
    "Oleme enamiku klientidega suutnud kütuselisas kokku leppida, kord kuus vaatame lepingud üle, et need oleks kõigile üheselt tõlgendatavad," ütles Hintsov.
    Kütuselisa populaarset kasutamist nentis ka SP-Transit Eesti ASi müügijuht Marko Sepp, kelle sõnul toimub transpordihinna määramine klientide puhul individuaalselt.
    Kaubaveolepinguid kohandatakse Marko Sepa sõnul poole-aastase kuni aastase intervalliga.
    Sepp märkis, et aasta on ka maksimaalne periood, milleks tehakse prognoose ja sõlmitakse kokkuleppeid.
    "Juhtub tihti, et leping on tehtud aastaks, aga järgmise aasta lõpuks on need hinnad liiga madalad, nii et nendega ei ole võimalik teenuse pakkumist jätkata," põhjendas Sepp, kelle arvates kütuselisa enam hinnatõusu ei kompenseeri.
    Transpordi hind on fikseeritud aastaks ka peamiselt juustutoodete müügiga tegeleva OÜ Estover veolepingutes.
    Ehkki Eesti-siseseks transpordiks on neil oma autopark, kasutatakse importvedudeks partnereid, kellega samuti kord aastas vaadatakse lepingutingimused üle.
    "Vormistame pikaajalised lepingud, sest see tagab kindlad koostööpartnerid, kellega asjad sujuvad paremini," rääkis OÜ Estover logistikaosakonna juhataja Andrus Nilisk. "Ei ole mõtet teha ühepäevaseid lepinguid."
    Transpordihinna korrigeerimist pidas Nilisk vajalikuks vaid kütusehinna 30protsendilise tõusu korral.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.