• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • 22.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pikaajaline leping moes

Pikaajaliste veolepingute soosingut tunnistas ASi Schenker arendusjuht Tõnis Hintsov.
"Usun, et see on vastastikku kasulik, kuna nii tekib kliendil arusaam koostööpartnerist ja vedaja või ekspedeerija saab pildi kliendist, tema kaubast ja selle käsitlemisest," selgitas Hintsov Schenkeri eelistust.
Veolepingute ülevaatamine ja kohandamine toimub Hintsovi sõnul lepingu liigist sõltuvalt.
"Üldjuhul on meil lepingu kehtivus üks aasta, kuid on ka kliente, kellega tehakse lepingud pikema aja peale. Samuti võime teha ka ühekordseid veolepinguid, kus lepitakse kokku konkreetse veo hind," ütles Hintsov ja lisas, et pikaajalistes veolepingutes on transporditeenuse hind fikseeritud aastaks.
Pikaajaline veoleping tähendabki, et kokku on lepitud tootmismudel, sõiduplaan, hinnad ja maksetingimused.
Vajadust vahepealsel ajal transpordihinda korrigeerida katab lepingus kütuselisa.
"Oleme enamiku klientidega suutnud kütuselisas kokku leppida, kord kuus vaatame lepingud üle, et need oleks kõigile üheselt tõlgendatavad," ütles Hintsov.
Kütuselisa populaarset kasutamist nentis ka SP-Transit Eesti ASi müügijuht Marko Sepp, kelle sõnul toimub transpordihinna määramine klientide puhul individuaalselt.
Kaubaveolepinguid kohandatakse Marko Sepa sõnul poole-aastase kuni aastase intervalliga.
Sepp märkis, et aasta on ka maksimaalne periood, milleks tehakse prognoose ja sõlmitakse kokkuleppeid.
"Juhtub tihti, et leping on tehtud aastaks, aga järgmise aasta lõpuks on need hinnad liiga madalad, nii et nendega ei ole võimalik teenuse pakkumist jätkata," põhjendas Sepp, kelle arvates kütuselisa enam hinnatõusu ei kompenseeri.
Transpordi hind on fikseeritud aastaks ka peamiselt juustutoodete müügiga tegeleva OÜ Estover veolepingutes.
Ehkki Eesti-siseseks transpordiks on neil oma autopark, kasutatakse importvedudeks partnereid, kellega samuti kord aastas vaadatakse lepingutingimused üle.
"Vormistame pikaajalised lepingud, sest see tagab kindlad koostööpartnerid, kellega asjad sujuvad paremini," rääkis OÜ Estover logistikaosakonna juhataja Andrus Nilisk. "Ei ole mõtet teha ühepäevaseid lepinguid."
Transpordihinna korrigeerimist pidas Nilisk vajalikuks vaid kütusehinna 30protsendilise tõusu korral.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele