Vähesed mäletavad, kas ja millal Eestis üldse logistikamessi korraldati. Siiski meenutavad teadjamad ajaloost, et viimane mess võis olla ligi kümme aastat tagasi Eesti Näituste paviljonis. Kuid üritused ilmselt raugesid külastajate vähesuse tõttu, kuna ekspositsiooniga väljas olnud firmadel ei tasunud messile tehtud kulutused end lihtsalt ära.
Logistikamessi 2008 projektijuht Elys Tsupsman Eesti Expo OÜst peab aga Eesti turgu praegu messi jaoks küpseks. Seda just põhjusel, et Eesti on ju logistiliselt suurepärase asukohaga maa ning nõudlus logistikateenuste järele aina kasvab, arvestades Euroopa Liidu võimalusi ning mastaapsust ja Schengeni viisaruumi vabadust. "Mõte logistikamessi korraldamisest oli meil juba ammu," möönis Tsupsman ja selgitas, et mess on suunatud klientidele, kes tahavad kaupade vedamiseks, ladustamiseks ning sellega kaasnevate dokumentide vormistamiseks ja informatsiooni edastamiseks usaldusväärset partnerit leida. "Temaatika on lai, alustades erinevate pakkide ja kaupade transpordist, kuller-, lao-, raudtee-, laeva-, ekspedeerimis- ja lennuteenustest kuni konteinerite, tehnika ja logistikatarkvarani välja," täpsustas Tsupsman.
Ehkki kahepäevane mess toimub alles mai esimesel poolel, on juba nii Eestist kui ka välismaalt osavõtjaid registreerinud kahekümne ringis. Tsupsman reetis, et koostamisel on kahepäevane kava konverentsi tarbeks, mis toimub paralleelselt messiga. Logistikamessi toimumisele avaldas poolehoidu ka Transestonia juhataja Illimar Paul, viidates logistika tähtsuse kasvule ning logistikateenuste, -tehnoloogiate ja -seadmete pakkujate rohkusele Eestis.
"Olen täiesti veendunud, et Logistikamess 2008 kujuneb korraldajaile edukaks projektiks ning ekspositsioonipindu üle ei jää," selgitas Paul, ning on ka ise kindel osaleja, sest pakub seal Transestonia müüdavaid merekonteinerite õhuniiskuse kogujaid. "Ausalt öeldes messist paremat kohta kontaktide sõlmimiseks ning vahetuks toote esitlemiseks pole just kerge leida," põhjendas Paul logistikamessi tähtsust. Ettevõtmise vajalikkust tunnistas ka DPD Eesti ASi turundusjuht Janek Kivimurd, kelle sõnul võetakse messist osa külalistena. "DPD on osalenud Münchenis logistika-, telemaatika- ja transpordimessil," rääkis Kivimurd senistest osavõttudest messidel. "Mess annab võimaluse leida uusi väärtuslikke kontakte ning kohtuda heade koostööpartneritega," arvas Kivimurd, ning lisas, et innovaatilisi lahendusi logistikas tasub Saku Suurhalli kaema minna.
Rahvusvahelisel konverentsil Transrussia kohtuvad Euroopa,
Venemaa, teiste SRÜ riikide, Kesk-Aasia, Korea ja Hiina transpordisektorite liidrid ja juhtivad ettevõtted.
2006. a osales Eesti esmakordselt Transrussial riikliku stendiga. Delegatsiooni juhtis tollane majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar, kes sõlmis Moskvas toimunud kohtumiste käigus mitmeid Eestile kasulikke kokkuleppeid.
Eesti on traditsiooniliselt esindatud Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee ühisstendiga, kus saavad osaleda ka kõik nende kliendid. Mess on kujunenud niivõrd populaarseks, et see ei mahu enam Moskva Olümpiakeskusesse ära, tänavu toimub see oluliselt suuremal pinnal.
Transrussia raames esitleb Eesti konsultatsioonifirma BaltMarket Consult OÜ juba kolmandat aastat Balti riikide logistikat käsitlevat paneeli, mida juhatab Raivo Vare.
Tavaliselt kujuneb see kõige põnevamaks osaks Transrussia konverentsist.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.