Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki valge laev tuleb ?suvel?

    Läänemere kuninga väärtpaber maksis eile pärast pea seitsmeprotsendilist hinnakärbet börsi sulgudes 12,83 krooni.
    "Tallinki äri on suures osas hooajaline, mis tähendab, et ettevõte teenib enamiku oma kasumist aruandeaasta neljandas kvartalis ehk juunist augustini," kirjutas Hansabank Marketsi analüütik Sander Danil investoritele saadetud kiirkommentaaris.
    "Võttes arvesse märke nafta hinnasurve leevenemisest ja langevast Euriborist, on Tallink aruandeaasta teiseks pooleks paremini positsioneeritud," seisis teates.
    SEB Enskilda Balti aktsiaturgude divisjoni direktor Sten Sumberg ütles Bloombergile, et Tallinki äritegevuse kohal ripub eelkõige reisijate arvu vähenemise tõttu praegu mitu küsimärki.
    "Me ei pruugi vastuseid enne teist poolaastat saada, mistõttu võib aktsia seniks surve alla jääda," rääkis Sumberg.
    Laevahiiu finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul esimese kvartali tulemused üllatusi ei valmistanud ning olukorrast lähtuvalt võib nendega rahule jääda. Kasumit sikutasid alla nii kasvanud kütuse- kui ka intressikulu, samuti harjumist vajav uus broneerimissüsteem.
    "Uue broneerimissüsteemi juurutamisest tulenevate mõjude vähenemine on selgesti tuntav juba praegu ja eeldades trendi jätkumist, ei oota selle negatiivse mõju pikaajalist püsimist," viitas Stalmeister olukorra paranemisele.
    LHV Balti analüüsiosakonna juhi Erki Kerti sõnul jäi käive oodatule mõnevõrra alla.
    "Laiemas plaanis see suurt üllatust siiski ei valmistanud, sest sellesisulisi vihjeid andsid selgelt ka varem avaldatud reisijatenumbrid," täpsustas ta ning lisas, et kasumi puhul oli puudujääk märkimisväärsem, sest administratiiv- ja intressikulud osutuseid oodatust suuremaks.
    "Kokkuvõttes olid tulemused seega suhteliselt nõrgad," märkis Kert, kelle sõnul sõltuvad järgmiste kvartalite intressi- ja kütusekulu avaldatavad mõjud Tallinki tulemustele juba konkreetselt kütusehindade trendist maailmaturul ning intressimäärade muutusest eurotsoonis.
    "Mõnevõrra võib kütusehindade kõikumise mõju vähendada see, et Tallink lisas piletihindadele nn kütuselisa, mis aitab kulusid mingil määral kompenseerida," täheldas Kert. Ka LHV Balti analüüsiosakonna juht osutas Tallinki majandusaasta neljanda kvartali olulisusele.
    Hoolimata analüütikutele mõningase pettumuse valmistanud tulemustest jättis laevakompanii oma aastaprognoosi muutmata.
    Aktsiale antud ostusoovituse säilitas ka Danil, kes peab Tallinki väärtpaberi õiglaseks hinnaks 23,5 krooni.
    Kert ei osanud veel öelda, kas LHV oma prognoosides muudatusi teeb, praegu on nende antud soovitus "neutraalne".
    Tallinki riskide juhtimise poliitika näeb ette ka intressiriskide maandamise. Kasutame selleks mitmeid finantsinstrumente ja derivatiive.
    Eelmisel majandusaastal maksime laene tagasi 1,6 miljardi krooni eest. Kuigi vahepeal on liinile tulnud uus laev ja ettevõtte varade maht on suurenenud, on laenukoormus samal ajal vähenenud. Selle majandusaasta esimeses kvartalis kulus investeeringuteks 445 miljonit ja laenude tasumiseks enam kui 420 miljonit krooni.
    Uued laevad rahastatakse traditsiooniliselt ca 20 protsendi ulatuses omavahenditest ja 80 protsenti laenudest. Kvartali lõpuks olime ehitatavate laevade eest maksnud omafinantseerimise osana rohkem kui 1,1 miljardit krooni. Laenud makstakse välja laevade valmimisel.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.