Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Röövellik liisinguintress tõi edu
Vaid kümme aastat on möödunud ajast, kui 11protsendiline liisinguintress osutus turul tugevaks konkurentsieeliseks. Sprintereid müüdi selle toel 1998. aasta veebruaris 11 autot ning saadi turul liidri koht. Euroopa Aasta kaubiku tiitel ei andnud selle kõrval midagi - tiitliomanikku Renault Masterit müüdi samal ajal vaid üksainus masin, kuna lisaks tiitlile oli kliendile pakkuda vaid 18-20protsendilist liisingintressi.
Praegu jätkavad mõlemad kaubikud Eesti turul edukalt. Renault Masteri ostuks saab liisingut ligi neli korda odavamalt, protsent 5,5. Eelmisel kuul müüdi Mastereid 11. Sprintereid müüdi tänavu veebruaris 24. Tehas enam autodega koos raha ei saada, kuna vahepealse kümne aastaga on Eesti finantsasutused oma tooted arendanud konkurentsivõimelisele tasemele ja Silberauto müügijuhi Alar Vettiku sõnul puudub vajadus sellisteks tehase rahaaktsioonideks.
Ühe olulise konkurentsieelise on Renault' müüjad suutnud veel kümne aastaga tasasemaks muuta. Varuosade logistikas suutis Mercedes näidata uskumatuid tulemusi, suutes toona puuduoleva osa Skandinaavia ladudest juba järgmiseks päevaks Eestisse toimetada. Renault'le võis Eesti laos puudoleva varuosa tellimuse täitmine aega võtta 4-8 nädalat. Praegu kinnitab Renault'sid müüv AS ABC Motors, et enamkasutatavad varuosad on Eestis laos kohapeal olemas. Puuduoleva varuosa tarneaeg on aga kuni 7 päeva.