Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik ehitab teid võlgu
"Ei usu, et võrreldes eelmise aastaga investeeringud teedeehitusse vähenevad," arvas logistikafirma ASi DPD Eesti tegevjuht Tarmo Tael.
Tael soovitas teedeehituses säästmisel ettevaatlik olla.
"Kehvadel teedel on kindlasti omad sotsiaalsed kulud, mis pole ehk otseselt nähtavad, näiteks lagunevad autod," leidis ta.
Tael ootab eelkõige Tallinna liiklust mõjutavate objektide - Russalka ja Ülemiste ristmike - valmimist. Need ei ole küll maanteeameti, vaid Tallinna linnavalitsuse planeeritavad projektid.
"Nende ristmike ehitusega ummikute vähendamine ei muuda kiiremaks üksnes meie töölejõudmist, vaid mõjutab otseselt ka teenuse kiirust, hinda ja kvaliteeti," selgitas Tael. Maanteeamet pidi tee-ehituse eelarvet siiski 326 miljoni krooni võrra kärpima. Seda kärbitakse riiklike investeeringute arvelt.
Et kütuseaktsiisi laekumine on oodatust kehvem, on kärbe seetõttu võimalik. Sisuliselt lükati kokkuhoid aga tulevasse aastasse.
Maanteeamet alustab peaaegu kõigi tänavuseks planeeritud objektidega tööd, kuid tööde eest maksab uuel aastal.
"Olen kindel, et järgmisel aastal alustame vähem projekte kui tänavu," arvas maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus.
Tänavu jääb alustamata vaid raudteeülesõidu kahetasandiliseks ehitamine Paldiski sadamas. Kuna ülesõit asub sadamaalal, siis selle projekti ärajäämisel üldisele liiklusohutusele mõju ei ole.
Paldiski kahetasandilise ülesõidu ehituse ärajätmisega säästetakse ca 60 miljonit krooni. Ülejäänud raha leitakse tänavu alustatud objektide eest tasumise edasilükkamisega järgmisesse aastasse.
Suurem osa sellest tuleb Kukruse-Jõhvi tee-ehituse objektilt, kus loodetakse ehitaja leida tänavu sügisel ja lepinguni jõuda alles aasta lõpus. Seega saab maksmise järgmisesse aastasse jätta.
Regionaalsetel tee-ehitusobjektidel lükatakse maksmist kuni 110 miljoni krooni ulatuses edasi.
Sõrmus ei osanud veel öelda, kui suur on järgmise aasta teedeinvesteeringute eelarve ja kui palju objekte tuleb järgmisel aastal alustamata jätta, kuna on vaja tänavu alustatud projektide eest tasuda.