Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veena vedu soodsamaks

    Autoveofirmad on kimpus tööpuudusega. Viimase kolme kuu jooksul on nende teenuseid vähem küsitud. Nõudluse jätkuvat kärbumist lähiajal ennustab enamik küsitletuist.
    Kas kliendist on taas kuningas saanud?
    Viru Õlle logistika- ja ostujuhi Peeter Mägi sõnul liigutakse tõesti sinnapoole.
    "Esialgu ei ole veel suuri muutusi olnud, aga kindlasti lähitulevikus tuleb. Tööd jääb vähemaks, kuna üldine tarbimine kahaneb ja seetõttu jääb autosid üle. Transpordifirmad annavad juba küsitud hindades järele. Enam ei ole tunda suhtumist: kui tahad transporti, siis hind on selline. Transpordifirmad on hakanud ennast rohkem pakkuma," ütleb Mägi.
    Prisma Peremarketi logistik Katrin Sormunen usub, et praegu on kliendil kindlasti õige aeg kaubelda ja otsida erinevaid veopakkumisi.
    "Lisaks lepingu tingimustele peaks kindlasti tähelepanu pöörama ka tarneahelale ja selle efektiivsusele," annab ta nõu.
    E-Betoonelemendi logistikaosakonna juhataja Eero Kadariku sõnul on nende veohinnad langenud.
    Teenuse hind olgu aga alati võimalikult realistlik.
    "Alla otsekulusid vedavate firmade töökindlus ei ole tavaliselt suur," hoiatab Kadarik.
    Kas praegu küsitakse ka enam tööd?
    "Jah. Ühed otsivad tööd keskmiste turuhindadega ja teised pakuvad väga soodsaid, otsekuludest allpool olevaid hindu. Enamik neist viimastest ongi turul negatiivse imagoga firmad," lisab Kadarik.
    ASi Smarten juhatuse esimees Mait Miller ütleb, et pakkumine ületab praegu nõudluse.
    "Klient on teoreetiliselt paremas positsioonis. See, kas ka absoluutväärtuses hinnad langevad, sõltub paljuski kütuse hinna edasisest muutusest," lisab ta.
    Kuidas tema hinnangul veofirmalt madalam hind välja kaubelda?
    "Tuleb jõuda kokkulepetele. Kas klient tahab jätkata endiste koostööpartneritega või on valmis kasutama iga odavamat pakkumist? Sõltub teenusest: kas tegu on lihtsalt täiskoormate veoga või kompleksteenusega, kus samaväärse teenuse osutajaid võib olla keerulisem leida," arutleb Smarteni juht.
    Navaka Transport Grupi juhatuse liige Janek Minkovski sõnul võivad stabiilsete kaubavoogudega kliendid pidada läbirääkimisi.
    "Paljud vedajad teevad esialgu soodsama pakkumise, et klient kätte saada. Hiljem aga hinnad tõusevad ja veel pisut kõrgemaks, kui olid enne," märgib Minkovski.
    Kui kaubakoormaid ei ole veofirmale pidevalt ette anda, võib asjatundja hinnangul erinevate vedajate vahet pendeldada.
    Kas praegu on paslik aeg läbi rääkida?
    "On, aga tuleks teha enne uurimistööd, et läbirääkimised ei põhjustaks dramaatilisi tagajärgi. Kindlasti võib proovida survestada vedajat, kui tunnete endas maffialiikme algeid ja leiate, et teie dikteeritavad turuhinnad on kõigile kasulikud," arvab Minkovski.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.