Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gaasiaktsiisi tõus ähvardaks eurot

    Viimastel nädalatel meenutab Eesti valitsus lõbusat grillipidu: väitsad pihus, trügivad kõik suitsupõrsa ümber, püüdes seda nüsida kõikjalt, kuhu tera vähegi peale hakkab. Viimati sattus piduliste pihku gaasiaktsiis ning kohe hõikas peaminister laua otsast: lõikame! tõstame! Nuga külge!
    Kui tahtmist on, leiab ettekäände ikka. Kõige veidrama põhjenduse tõi Jürgen Ligi: nii väheneb meie sõltuvus Vene gaasist. Selle loogika järgi oleksime pidanud juba jupp aega enne pronksiööd ise transiidi ära lõpetama.
    Äripäev on seisukohal, et sellise mõjuga otsuseid ei saa teha üleöö. Valitsus on eelarvekriisi tõttu pea kaotanud ja hakanud raha kõigist pähetulevatest allikatest kokku kahmima, arvestamata pikaajaliste tagajärgedega. Ent niisugusel käitumisel võib olla halb mõju Eesti majandusele tervikuna. Kui kõik praeguseks lendu lastud maksuähvardused peaksid täide minema, halveneb ettevõtluskeskkond kindlasti.
    Tõsi: riik ei saa eelarvet täita, andes maksukoormuse tõusukohtadest hoiatusi pikalt ette. Siis hakkavad inimesed ja ettevõtted kulutusi vähendama ning lõppkokkuvõttes jääb riigil raha saamata. Ent eelarve täitmine pole ikkagi tähtsam kui kogu majanduse tervis.
    Nähtavasti arutlevad riigieelarve ümber sebijad nii: gaasiaktsiis hakkas meil kehtima alles tänavu. Senine aktsiisimäär on madal, just nagu aeglaseks harjutamiseks ette nähtud. Seda kolmekordseks tõsta ei tohiks siis ju mingi probleem olla? Pealegi pole maksutõusust loodetav 350 miljonit riigi mastaabis kuigi palju. Kui ajad poleks nii viletsad, ei viitsiks keegi selle pärast rabelema hakatagi.
    Samas ei jaotu see hinnatõus ühtlaselt, nii nagu pole ühtlane ka kogu gaasitarbimine. Kõige valusamalt lööb see ettevõtteid, kes kasutavad gaasi kütmiseks. Mõne kuuga ju küttesüsteemi ümber ei ehita. Esimeste ohvrite seas on aiandid, kellest mitmed on juba niigi raskustes. Suurtel soojatootjatel on pisut lihtsam: nende tarbijatel pole kuhugi minna, kortermaja ju torude küljest lahti ei haruta.
    Kui kõigest eelnevast poliitikutele ei piisa, soovitab Äripäev mõelda veel ühele pisiasjale. Kui elektrit riigis napib, tuleb seda sisse osta. Paraku pole Põhjalas talviti odavat elektrit kuskilt võtta. Elektrit tarvitavad aga kõik majandusharud, seega kerkivad kõik hinnad.
    Lisaks kreeni vajuvale kaubandusbilansile kerkib niimoodi ka inflatsioon. Ja Ivari Padar võib unustada endale juba mõttes valmis põimitud loorberipärja, mille tänulik rahvas euro maaletoojale kingib. Ehkki see pole suurem mure, eurosid võib ka Helsingis vaatamas käia.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.