Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nord Stream liigub seatud eesmärgi poole

    Nagu kinnitasid Äripäevale eile torujuhet kavandava firma Nord Stream tippjuhid, püsib projekt probleemidest hoolimata graafikus ja tarned peaksid algama 2011. aastal.
    Kui kaugel projekt on?
    Võime kinnitada, et projekt on Euroopas praegu kõige kaugemale jõudnud suur gaasi infrastruktuuri projekt. Oleme esitanud ehitusloa taotluse kolmele viiest riigist ja kohe-kohe esitame need ka Soomes ja Taanis. Keskkonnamõjude raport valmib lähikuudel ja ehitama tahame hakata 2010. aasta alguses.
    Kui palju projekt hilineb ja kui kulukamaks läheb?
    Ehitustööde algus on viibinud, et oleks enam aega keskkonnauuringuteks, kuid oleme võimsusi lisanud - näiteks ühe laeva asemel kaks, et ehitustöid kiirendada. Nii ei ole olulisi viivitusi. Projekti maksumuseks sai alguses öeldud vähemalt 5 miljardit eurot, nüüd on see tõusnud 7,4 miljardile eurole. Siin on sees näiteks mullu tõusnud terase hind. Kulusid on lisanud ka keskkonnamõjude uuringud.
    Kuidas finantskriisis rahastajad leiate?
    30 protsenti maksumusest katavad aktsionärid, ülejäänu laenatakse turgudelt. See on tugevate aktsionäridega oluline infrastruktuuriprojekt, gaasi järele on ilmne nõudlus. Ei usu, et siin probleeme tekib. Samuti sobib see konteksti, kus kogu Euroopa tahab infrastruktuuriprojektidega majandust ergutada. See annab tööd nii Itaalia, Prantsusmaa, Saksamaa, Soome kui ka Venemaa inimestele.
    Kas gaasile on juba ostjad olemas?
    Torujuhtme esimesest etapist on lepingutega kaetud 2/3. Ja ostja pole ainult Saksamaa, vaid ka Prantsusmaa, Suurbritannia, Holland ja Taani.
    Projektile on mõnes riigis suur vastuseis.
    Oleme püüdnud kõigi muredele vastu tulla. Rootsis loobusime teenindusplatvormi ehitamisest. Poolas peavad meie aktsionärid kõnelusi Poola ühendamiseks Saksamaa võrguga, et riik saaks gaasi ühe suuna asemel kahelt suunalt.
    Rõhutaksin, et see projekt ei asenda ühtegi transpordikanalit, vaid täiendab olemasolevaid - Euroopa kasvavast gaasinõudlusest katab Nord Stream tulevikus vaid neljandiku.
    Kas osanike ringi on plaanis laiendada, räägitakse prantslaste huvist?
    Ei.
    Kas Lätti tuleb harujuhe?
    Arutatud on, kas ehitada kõrvalharud kaldariikidesse, kuid ametlikke taotlusi pole ja Lätiga kõnelusi ei peeta.
    Nord Streami finantsjuht Paul Corcoran ütles eile, et finantsturgude hullust olukorrast hoolimata ei jää Nord Streami gaasitoru projekt rahata.
    "Pangad laenavad praegu pigem sellistele soliidsetele tööstusprojektidele kui üksteisele," ütles Corcoran, kelle sõnul vajab Nord Stream esimeseks etapiks 3,5 miljardit eurot. Rahastamiskokkulepped loodetakse lukku lüüa selle aasta keskpaigaks.
    "Ettevõttena ei ole Nord Stream pankade jaoks atraktiivne laenusoovija, kuid projektina on Läänemere gaasitoru vägagi atraktiivne. See puudutab energiat, infrastruktuuri, on pikaaegne ja stabiilse tuluga. Projektil on neli tugevat osanikku ja ühe või teise osaniku - näiteks Gazpromi - finantsprobleemid seda ei kõiguta," ütles Corcoran.
    Finantsjuhi sõnul Euroopa Investeerimispangalt projekt raha ei küsi, ehkki on ELi prioriteetsete infrastruktuuriprojektide nimistus.
    Küsimusele, kui kasulikuks on firmale osutunud Saksamaa endise kantsleri Gerhard Schröderi ja Soome ekspeaministri Paavo Lipponeni palkamine, vastas Nord Streami finantsjuht, et mõlemal endisel tipp-poliitikul on tohutu kogemus ja "kvaliteetinimeste kaasamine saab ainult kasu tuua".
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Lihavõttepühad kõigutasid Tallinki sõitjate arvu kuuendiku võrra
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Auhinnatud finantsjuhid näitavad teed
Seekordses "Finantsuudised fookuses" saates võtame koos Pärnu finantskonverentsil auhinnatud finantsjuhtidega luubi alla finantsjuhtimise erinevad tahud. Saates vestlevad Meliva meditsiinikliinikute finantsjuht Terje Saarepuu ja Eesti Gaasi finantsjuht Vaiko Tammeväli, kes jagavad oma mõtteid ja kogemusi finantsjuhtimise väljakutsetest ja võimalustest.
Seekordses "Finantsuudised fookuses" saates võtame koos Pärnu finantskonverentsil auhinnatud finantsjuhtidega luubi alla finantsjuhtimise erinevad tahud. Saates vestlevad Meliva meditsiinikliinikute finantsjuht Terje Saarepuu ja Eesti Gaasi finantsjuht Vaiko Tammeväli, kes jagavad oma mõtteid ja kogemusi finantsjuhtimise väljakutsetest ja võimalustest.