Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Omanikud otsustasid süstida Estonian Airi sadu miljoneid
"Aktsionärid on ettevõttele vajaliku täiendava kapitali kaasamise nimel töötanud juba mõnda aega ning usun, et mõistlik lahendus asja läbiviimiseks on laua peal," rääkis ta reede õhtul. "Loodan, et omanikud jõuavad peatselt ka formaalsete otsusteni," lisas Estonian Airi nõukogus väikeaktsionäri AS Cresco esindav Schults.
Reede ennelõunal kohtus Schults majandusministeeriumis transpordivaldkonna asekantsleri Eero Pärgmäe ja SASi asepresidendi Ole Orveriga, et arutada lennufirma kapitalivajadust. Eesti riik ja SAS on Estonian Airi kaasomanikud.
Schults rõhutas kohtumise järel, et reisijad ega partnerid ei pea lennukompanii saatuse pärast liigselt muretsema. "Kerge pole praegu kellelgi, kuid ma ei kahtle selles, et ettevõtte juhatus, nõukogu ja omanikud töötavad suure vastutustundega lahenduste leidmise nimel," märkis ta.
Estonian Airi viletsast majanduslikust olukorrast hoolimata on SAS nõus firmat jätkuvalt lühiajaliste laenude abil elus hoidma, kuid eeldab, et edaspidi osalevad rahastamises ka Eesti riik ja Cresco.
Asekantsler Eero Pärgmäe pärast kohtumist Äripäevaga rääkima ei soostunud.
Üks majandusministeeriumi allikas märkis reedel, et SASi 49protsendilise osaluse väljaost riigi poolt pole praegu kõne all. "Küll läheb küsimus, kas ja kuidas riik võiks Estonian Airi omakapitali kergitamises osaleda, esimesel võimalusel valitsusse. Kui Estonian Air lähiajal omakapitali sadakonna miljoni jagu ei kasvata, siis...," ei tahtnud ta kõige mustemat stsenaariumi välja öelda. Ametniku sõnul ootab Estonian Air pikisilmi uusi, aprillis Eestisse jõudvaid kütusesäästlikumaid lennukeid, et taas uusi sihtpunkte avada.