Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hinnasurve piirab kiirvedu

    "Hinnasurve suureneb, sest kõik turul osalejad tahavad kaotada võimalikult vähe. TNT-l on õnnestunud aasta algusest hoida alles aga ligi 90% klientidest," lisas TNT marketingi ja suhtekorralduse koordinaator Anton Juurik.
    Minnes kaasa kasvava hinnasurvega, pani TNT käima uue teenuse, mis võimaldab kokkuhoidu transpordihinna arvel. See tähendab, et nn tavalisele kullerveole pakub firma päev või kaks aeglasemat, ent soodsamat kaubaveoteenust saadetistele, mille kaal on üle 30 kilogrammi. Hinnad võivad erineda tavahinnast 60-70%. "Oleme ümber vaadanud ka alla 30kilogrammiste saadetiste hinnakirju," lisas Juurik.
    Ka DHL alandas möödunud aasta detsembris maanteekullerteenuste hindasid kuni 100- kilogrammistele saadetistele. "See muutus oli tingitud meie soovist tõmmata kullerteenuste turule juurde tavamaanteetranspordi kliente - mahud on 2008. aastal kiirelt kasvanud ning sellest tulenev efektiivsuse tõus võimaldas meil pakiveo hindu langetada," lisas DHL Estonia ASi müügi- ja tootejuht Elar Kilumets. Pakiveo hinnatase on tema sõnul maanteekullerteenuses soodsam kui tavamaanteetranspordis, kuid teenus ise on reeglina kiirem ja mugavam - saab kasutada elektroonset saatelehtede täitmist ja lennukullerteenustest tuttavat saadetise jälgimist.
    Mõnel juhul on kiirtranspordil hinnad ka kerkinud. "Võrreldes 2008. aastaga, on hinnad tõusnud 2-3%. Siiski on teatud kohtadesse paki saatmine muutunud odavamaks, teise jälle kallimaks. Kõikumised ei ole suured, maksimaalset 5 protsenti," lisas UPSi Eesti esinduse EKLT OÜ arengu- ja kvaliteedijuht Sirje Sakk. Ka ei ole tema kinnitusel kasvanud tehtavate allahinduste hulk.
    Saki sõnul ei ole firmad loobunud ka kullerteenusest. "Meil on peamiselt ärikliendid. Kui tootmine väheneb, eks nad saadavad vähem, mõned tootmisettevõtted on mahtusid vähendanud," lisas ta.
    Sakk ütles, et turg on stabiliseerunud. "Tulemusi vaadates võib öelda, et aasta algus on olnud parem kui eelmise aasta viimased kuud. Olukord on stabiliseerunud, hullemaks ei ole läinud," ütles ta.
    Kui DHL ja TNT kujundavad siinsed hinnad ise, siis Sakk selgitas, et kullerteenuse hinnakujundus algab ammu enne, kui hinnad kehtima hakkavad ja UPSi puhul ei tehta seda Eestis. "2009. aasta hinnakirja hakati kokku panema juba 2008. aasta alguses ja seal arvestatakse rohkem reaalseid kulusid kui turuolukorda," lisas ta. UPS kasutab oma transporti ja kütuse hind teenuse hinda ei mõjuta, sest selle eest tasub klient niigi lisatasu.
    "TNT Eesti hinnapoliitika kujuneb vastavalt kohalikule turuolukorrale, võrreldes eelmiste aastatega oleme kindlasti paindlikumad," lisas Juurik.
    UPSi esindaja Eestis EKLT OÜ 2008. aasta käive ulatus 61,69 miljoni kroonini ja tulumaksueelne kasum oli 8,97 miljonit krooni.
    Aasta varem sai kiirkullerifirma 60,1 miljoni krooni juures 8,57 miljonit krooni tulumaksueelset kasumit.
    EKLT OÜ tegevjuht Marina Nikitina selgitas, et firmal on palju püsikliente, tänu kellele majanduslangus andis tunda alles aasta lõpus. "Kriisi mõju jõudis meieni hilja. Aasta algusest kuni oktoobrini oli nagu eelnevatel aastatel," kommenteeris ta ettevõtte majandustulemusi. 2009. aastalt ootab ta langust.
    "Loodame, et tulemused jäävad samale tasemele, kuid pigem näeme pisikest langust," seadis ta eemärke selleks aastaks.
    ASi TNT Express Worldwide Eesti 2008. aasta käive ulatus 101,4 miljoni kroonini ja tulumaksueelne kasum oli 22,5 miljonit krooni. Käive kahanes 10 protsenti ja kasum 50 protsenti.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.