Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki rahavint kogub tuure?

    Samamoodi võiks ju positiivse poole pealt vägagi ilusa efekti kasumireale anda võrreldava kvartaliga tublisti langenud Tallinki põhilised kulutootjad - kütuse hinnad ja intressimäärad. Tallinki bilansis laiutab endiselt väga suur võlakoorem, mis enamuses on seotud ujuvate intressimääradega. Kuigi viimaste fikseerimisaeg määrab tekkinud intressikulu täpse suuruse (esimeses kvartalis oli see 273 miljonit krooni), siis võib eeldada, et eelmise aasta talvekuudega võrreldes märgatavalt langenud intressimäärad hakkavad tasapisi ka Tallinki kasumirida toetama.
    Kui aluseks võtta enimkasutatavate Euriboride viimase aasta liikumised, siis robustse arvutusena lõikaks madalamad intressimäärad isegi Tallinki kasvanud laenukoormuse juures kolme kuu kuludelt umbes poolsada miljonit krooni maha.
    Antud numbril oleks Tallinki ajalooliselt halvimale kvartalile üsna korralik efekt. Kui siia juurde panna ka eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes veidi üle kahe korra kukkunud keskmine masuudi hind (mis minu arvutuste järgi võiks teise kvartali kulusid kahandada isegi pea 200 miljonit krooni) ja veomahtude kasvu viidatav kerge käibe kosumine, siis peaks muude kulude samaks jäädes Tallink üle mitme aasta taas ka talvekuudel kasumi koju tooma.
    Nii mustvalge asi siiski pole, sest Tallinki juhtkond on üldjuhul kiitust vääriva riskimaandamise tõttu täna vaadates teinud halbu otsuseid.
    Nimelt on mullu kesksuveni üles liikunud kütuse hindade mõjul masuudi hind selleks aastaks osaliselt ette kokku lepitud, mis nüüdseks kiirelt langenud kütuse hindade taustal tähendab Tallinkile ebameeldivaid kadusid.
    Umbes sama jutt käib ka intresside kohta. Mõlemate riske on kogumahust maandatud siiski vaid umbes neljandiku ulatuses.
    Lisaks on võrreldes aastataguse ajaga suure tõenäosusega kõrgemad ka muud sisseostetud kaupade ja teenuste kulud ning tarbimise vähenemine võib halba mõju avaldada ka Tallinki laevadel ja maismaal asuvate poodide ja restoranide müügile.
    Kuna Tallinki aruannetest detailset infot derivatiivide ja intresside kohta ei leia ning ka ettevõtte finantsdirektor mu ehk veidi hiljaks jäänud täpsustavatele küsimustele vastamiseks aega ei saanud, jääbki üle teha vaid umbkaudseid arvutusi, mis kulude koha pealt annavad meeldivaid signaale.
    Ilma riskide maandamise kuludeta võiks Tallink ehk käesoleva majandusaasta nõrgimaks kvartaliks keerata hoopis esimese, mitte teise nagu ajalooliselt olnud.
    Kaugemale tulevikku vaadates näivad asjalood juba kaunimad - ees ootab Tallinki suvine rahateenimisaeg, mil ka langenud kütuse hind ja intressimäärad peaks kasumireale juba täismõju avaldama. Ka Tallinki tohutud investeeringud jäävad selja taha, mistõttu praegune vägagi suur võimendus peaks hakkama tasapisi taanduma. Samuti võiks loota, et Tallinki juhtkond otsustab ka praeguste madalate kütuse hindade keskkonnas mõne lepingu sõlmida, mis uue tõusu ajal kulusid kokku aitaks hoida.
    Lisaks räägib Tallinki kasuks ka pidev turuosa kasv. Seda kõike arvestades võib uskuda, et Tallinki kasumimarginaalid keeravad juba lähikvartalite jooksul otsa taas üles ja hakkavad investoritele ilusaid rahavooge tootma.
    Kui aga täna avaldatavad tulemused pakuvadki finantskulude suurenemise või ka restoranide ja poodide tõttu halva üllatuse, siis ehk tekitab see niigi madalale tambitud aktsia jaoks veelgi parema ostukoha?
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.