Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tootjate pääsetee: eksport, eksport ja veel kord eksport!

    Kord aktiivsemalt, kord vähem innukalt otsitakse Eestis oma Nokiat - brändi või toodet, mis teeks riigi tuntuks ja looks rikkust.
    Kuid Nokia otsingute kõrval on ka teisi võimalusi ekspordi suurendamiseks, näiteks partnerlussuhe, mis oma win-win lahendusega rahuldab tavaliselt mõlemaid osapooli. Vannitootmises oleme teinud üle kümne aastat koostööd Rootsiga ja kinnitanud kanda Skandinaavia turul. Meie teeme tootearenduse ja toodame, nemad löövad oma märgi peale ning korraldavad müügi ja logistika - võidavad mõlemad.
    Sellist partnerlussuhet vajaksid paljud Eesti ettevõtted, sest ekspordi suurendamine peaks olema iga firma siht ja riigi majanduspoliitika nurgakivi. Järgmise sammuna võiks tulla kõne alla oma brändi turundamine.
    Majandussurutise ajal kukkus suurel hulgal laenurahal põhinev siseturg kokku ning paljud ettevõtted jäid hätta. Kuid headel aegadel on ka oma eelised - Aquatoril aitas see periood arendada välja tootmise, mis võimaldab allhanke tegemise kõrval juba ka iseseisvalt eksportida.
    Ja ehkki ka mujal on turg kukkunud, ei ole protsessid siiski nii drastilised kui Eestis ning just eksport on see, mis Aquatori majanduskriisis päästab - ekspordime 80% oma toodangust, siinsamas Eestis toodetud vanne. Neid, mille väljatöötamise juures on kasutatud meie enda disainerite, inseneride, masina- ja metallitööstus- ning IT-ettevõtete abi. See on innovatsioon, mis võimaldab konkureerida välisturgudel ning tuua raha nii ettevõttele kui ka riigile.
    Mõni kuu tagasi räägiti aga innovatsiooni kontekstis Hiinas toodetud Eesti rahvusvärvides ketsidest. Kõlas ülistuslaul. Ühe ettevõtja tasandil võis ju tõepoolest olla tegemist osava ärinipiga, kuid vaadakem asjale laiemalt ja saagem aru, et meile hingelähedasi rahvusvärve kasutati meilt raha kättesaamiseks ning töö andmiseks hiinlastele.
    Riigi tasandil sellise poliitika toetamine nörritab, sest me ei pea raha riigist mitte välja viima, vaid riiki tooma. Eestis tuleb toota ja toota ükskõik mida, mis maailmas kaubaks läheb - ketse, vanne, multifilme, tippbände, mööblit. Valik on lai. Eesmärgiks saab olla vaid laias maailmas müümine, mitte kusagil Hiinas tootmine ja vaheltkasuga kauplemine.
    Ketsiäri oleks mõistetav, kui neid Hiinas tootes turustataks rohkematel turgudel. Ent tegu on kaubaga, mis rahuldab vaid siseturu vajadusi. Nii rändab põhiosa rahast Eestist välja ja toetab Hiina majandust. Oleme tõepoolest nii rikkad?
    Tihenenud konkurentsis jäävad ellu need ettevõtjad, kes headel aegadel ei ole loorberitele puhkama jäänud ning suudavad karmis konkurentsis teha õigeid otsuseid, sh personaliga seonduvaid - koondada kulude kokkuhoiuks õigel ajal inimesi. Kriis toob ka töötajad maa peale - väärtustatakse tööd ega esitata taevasse kõrguvaid palganõudmisi.
    Autor: Villi Pogga
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.