• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 10.03.10, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina Geelyl on Volvo ostuks raha koos

Hiina Zhejiang Geely Holding Group on kokku saanud ca 15 miljardit Rootsi krooni ehk 24 miljardit Eesti krooni Volvo sõiduautode divisjoni ostuks ning sellega tehingule sammu võrra jälle lähemal, kirjutab tänane Rootsi majandusleht Dagens Industri.
„Volvo ostutehingu rahastamine on viimaste päevadega lahenenud. Raha on kantud ZGH pangakontole. Dokumendid on Fordile ette näidatud ja heaks kiidetud,“ ütles lehele läbirääkimistest informeeritud allikas.
Kes aga on need rahastajatena nimetatud Hiina finantsinstitutsioonid ja regionaalsed omavalitsused, allikas nimetada ei soovinud. Ilmselt on üks omavalitsustest Peking, spekuleerib leht, kuna äriplaani järgi rajaks Volvo Pekingisse uue tehase, mille võimsus on 300 000 autot aastas.
DI allika sõnul on ZGH andnud Fordile garantii ka Volvo lähiaastate äriplaani rahastamise osas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahastamise küsimus oli seni üks olulisemaid tehingu pidurdajaid – nüüd loodetakse, et Fordi ja ZGH kokkulepe allkirjastatakse veel märtsikuu jooksul ja ülevõtmine saab teoks aasta esimesel poolel.
Volvo sõiduautode divisjon on jätkuvalt kahjumis, ehkki müük on enamikel turgudel kasvanud. Alanud aastal prognoosib firma müügi kasvu 15%, mis tähendaks kokku ca 385 000 sõiduauto müüki.
Lähemal neljal aastal vajab Volvo sõiduautode divisjon kapitali ligi 30 miljardit Rootsi krooni ehk 48,3 miljardit Eesti krooni, et kindlustada äriplaani elluviimine. Rida uusi mudeleid vajab märkimisväärseid investeeringuid nii tootmisseadmetesse kui turundusse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele