Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merekonteinerit saab rentida ka ositi

    "Konteineril tuleb alati põrand täis laduda, et asjad liikuma ei pääseks, raskemad asjad alla, kergemad üles. Kaup vastupidavatesse karpidesse või pakenditesse ja kindlalt paigale," selgitas Schenker ASi konteinertranspordi osakonna juhataja Kaspar Kull merekonteinerite täitmise põhimõtteid. Vajadusel tasub kasutada ka kinnitusrihmasid.
    Kauba kinnituse ja paigalduse eest vastutab klient, kuid veol konteineriga kordasaadetava eest operaator ehk vedaja.
    Kui tavakonteineritega saab vedada pea igasuguseid kaupu, siis näiteks liha-, kala-, veiniveol rakendatakse termokonteinereid.
    Kauba veol konteineriga ei pea klient suutma konteinerit alati tervenisti täita. Küll aga tekib erinevus veo eest tasumisel tava- ja termokonteineri vahel. Kui esimese saab rentida ka osade kaupa, siis teise puhul tuleb veo eest maksta, sõltumata kaubaga täidetusest, ikkagi terve konteineri eest.
    Itella Eesti meretranspordi ja konteinervedude spetsialist Marek Pajur meenutas juhtumit, kus tavakonteinerisse, kuhu mahuks 20 õllealust, tõi klient neid vaid kümme. Siis tuli kas need laduda põrandale, madalamatele alustele või kaupa lisada. Asja muutis eriti raskeks see, et termokonteineri alumiiniumpõrand on ju libe. Lõpuks valiti teine tee ja lisati muud kaupa juurde.
    Kui tavakonteinerit ei saa oma kaubaga täis, siis pääseb terve konteineri veotasu maksmisest selle jagamisel teiste klientidega. Näiteks saab tavakonteinerit jagada 10 m3 osade kaupa 20 kliendi vahel. Nn osakonteineriga veol käib tasustamine konteineritüki asemel kaubakubatuuri alusel. Arvestuslikult on 1 m3 võrdne 1 tonniga, mis näiteks Hongkongist Tallinna vedamisel maksab 1380 krooni.
    Samas termokonteineri puhul tuleb leppida terve konteineri rentimisega. Pajur selgitas, et erinevalt tavakonteinerist ei saa termokonteinerit lihtsalt täis laduda. Termokonteineris käib kauba paigutus tabelite alusel, see on kindel skeem, mis tagab õhu korraliku ringluse ja õige temperatuuri.
    Hinna poolest on termokonteineriga vedu aga keskmiselt poole kallim, vahel isegi kuni kaks korda kallim. Näiteks Ladina-Ameerikast tuleva tavakonteineri tükihind on 23 200 krooni, kuid termokonteineril juba 46 400 krooni.
    Kulli seletusel tahavad kliendid tihtipeale merekonteineriga vedu ise korraldada. Loodetakse, et saab odavamalt. Näiteks Hiinast tulev konteiner võib nii jõuda vaid Hamburgini, edasi tuleb selle vedu jätkata ise. Teisisõnu muutub selline veoviis hoopis kallimaks, kuna vedajaid on tegelikult mitu.
    Teine suurem oht seostub tollidega - ei arvestata, et lisandub ka tollimaks, ja ei kontrollita, kas üldse tohib seda kaupa tuua. Pajuri soovitusel tasub enne mingi kauba toomist veenduda, kas seda tohib Eestisse tulla. Näiteks mõne aasta eest toodi merekonteineriga Eestisse puitu, millel puudus fütosanitaarsertifikaat. Lahendusena tuli konteiner tagasi saata või laadung hävitada. Valiti viimane variant. Klient aga sai kaubaga vastu pükse.
    Viime konteinerid kliendi juurest sadamasse või sadamast kliendile. Veohind Tallinna piires on sama - 2200 krooni, Lõuna-Eesti piires, näiteks Pärnu puhul, 4400 krooni.
    Konteineri täitmine kuni nelja tunni jooksul on tasuta, üle selle on sõltuvalt kaubast ja konteinerist tunni hind 300-500 krooni.
    Kui plaanitakse konteineri täitmist mitmes kohas, siis tuleb kaup kindlasti rihmadega kinnitada. Termokonteinerite puhul pannakse järele elekter, et oleks tagatud kliendi nõutud temperatuur vahemikus -25 kuni +25 kraadi. Näiteks on tulnud vedada termokonteineris klavereid, mis pilli töökorras oleku nimel nõuavad stabiilset temperatuuri +18 kraadi. Vahel tuleb äärmuslike ilmade puhul ka elektroonikat termokonteinerites vedada.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.