Koit Brinkmann • 23. august 2010 kell 17:04

Poolemiljardiline hange tühistati

Kaks aastat kestnud Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu otsustas maanteeamet selle tühistada, et alustada hankega puhtalt lehelt.

Kuid juba on tühistamise otsus vaidlustatud ning tõenäoliselt vaidlustatakse ka uue hanke väljakuulutamine.  

„Kohtusse on jõudnud kaebused, mille sisuks on vaidlus riigihanke hankedokumentide ja senise hankemenetluse seaduslikkuse üle. Võimatu on prognoosida kohtumenetlusele kuluvat aega ja võimalikku lahendit, mistõttu võib teelõigu ehituse algus oluliselt edasi lükkuda. Kõnealuse hankemenetluse kehtetuks tunnistamine võimaldab korraldada uus riigihange avatud hankemenetlusena ja jõuda võimalikult minimaalse ajakuluga lepingu sõlmimiseni ja teelõigu ehitusega alustamiseni,“ põhjendas maanteeamet hanke tühistamise otsust.

Läinud nädalal ilmus riigihangete registris ka eelteade uue hanke kohta.

Juunis valis maanteeamet riigihanke võitjaks 484 miljoni krooniga odavaima pakkumise teinud ASi Lemminkäinen Eesti, ASi Teede REV-2, ASi Tref ja ASi Teede Tehnokeskus ühispakkumise. Teiseks jäi ASi Nordecon Infra ning Ramboll Eesti ASi poolt pakutud 506 miljoni kroonine hind.

Nordecon Infra vaidlustas seejärel maanteeameti otsuse rahandusministeeriumi juures asuvas vaidlustuskomisjonis ning sai sealt positiivse otsuse. Seejärel kaebas maanteeamet vaidlustuskomisjoni otsuse halduskohtusse. Ka odavaima hinna teinud ühispakkujad pöördusid halduskohtusse. Maanteeamet otsustaski seejärel hanke tühistada, kuid ka see otsus on juba vaidlustatud.

„Vaidlema on juba hakatud hankemenetluse kehtetuks tunnistamise üle ning tõenäoliselt vaidlustatakse ka uue hanke väljakuulutamine,“ kinnitas Nordecon Infra juhatuse esimees Erkki Suurorg.

Tema sõnul ei too juba aastaid kestnud hankeprotsessi alustamine otsast peale hankelepingu sõlmimist kuidagi ajaliselt lähemale ning hankijal tuleks valida korrektne lahendus, milleks on hankelepingu sõlmimine esialgse hanke raames. „Vastasel korral võib Aruvalla-Kose tee-ehituse projekt maanteeameti tegevuse tõttu üldse nurjuda, arvestades võimalikke ajalisi piiranguid eurorahade kasutuselevõtul,“ lisas Suurorg. Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul sel aastal enam teelõigu projekteerimise ja ehitamisega ei alustata.

 

 

Hetkel kuum