• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 11.09.10, 17:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisijate arvkosub kiirelt

Oleme Lätis ja Leedus agressiivsemalt tegutsenud ning reisijate arv on kasvanud tänavu jaanuarist juulini 48%, sõnas AS Lux Express juhataja Hannes Saarpuu.
"Oleme viimase pooleteise-kahe aasta jooksul Lätis ja Leedus oma strateegiat ja positsiooni muutnud ning teatud segmentides ja turgudel oleme osanud oluliselt agressiivsemalt toimetada," sõnas Saarpuu.
"Meie Läti ja Leedu liinide, ei hõlma Tallinn-Riia liini, käibe kasv on olnud 2010. aasta esimesel 7 kuul 24% võrreldes 2009. aastaga.  Liiniliikluse majandustulemus antud liinidel paranes samal ajavahemikul 1,6 miljoni krooni võrra," ütles ta.
"Reisijate arvu kasv on olnud tulu kasvust kiirem ja moodustas perioodil jaanuar-juuli 48%," tõdes Saarpuu ja lisas, et selle aasta esimeses pooles on kokku reisinud meiga 96 250 inimest, kui 2009. aastal oli reisijate koguarv 65 000. Tulu vähenemine reisija kohta on tingitud liinivõrgu struktuursetest muutustest ja Simple Express odavkaubamärgi turule toomisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta lisas, et nad on oma äristrateegias vaadanud Baltikumi ühtse transpordituruna, kus inimesed liiguvad ikkagi väga palju. "Kui meil on olemas kaubamärk, toode ja suutlikkus toimetada, siis on mõistlik, et me gegraafilist haaret regioonis laiendame."
"Ning transporditurg lihtsalt on integreeritud - inimesed, ettevõtted väga paljud suurkorporatsioonid toimetavad terves Baltikumis ja transporditeenuse vajadus ulatub sageli kaugemale kui üks konkreetne liin või sihtkoht," selgitas ta.
"Nägime Lätis ja Leedus laienemist loogilise edasiarendusena ning seetõttu seal oma liinivõrku ja kohalolu kasvatsime," lisas Saarpuu. 
Ta nentis, et masu tõttu on nad päris palju turuosa võitnud autode ja lennutranspordi arvelt, kuna reisijate vedu bussitranspordi näol on siiski keskmisest odavam transpordilahendus.
"Meil on läinud uue strateegia rakendamine suhteliselt edukalt, oleme oma positsiooniga Lätis päris hästi rahul, Leedus ehk natuke vähem," lausus Saarpuu.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele