• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmade kasumid ohus

    Üleilmselt võivad tuleval aastal kahaneda lennukompaniide kasumid 40 protsenti seoses maailma majanduskasvu aeglustumise, kütusehindade tõusu ja Euroopa säästukuuridega, vahendas Bloomberg.
    Lennundussektori puhaskasum langes selleks aastaks prognoositud 15,1 miljardilt dollarilt tuleval aastal 9,1 miljardile dollarile, prognoosis rahvusvaheline lennutranspordi liit IATA, ütles eilsel pressikonverentsil IATA juhatuse esimees Giovanni Bisignani. Kasumimarginaal kahaneb 2,7 protsendilt 1,5 protsendile.
    "Marginaalid jäävad haletsusväärseteks," ütles ta. "Taastumistsükkel teeb 2011. aastal pausi. Kuigi 9,1 miljardit kasumit on parem, kui me varem prognoosisime, kannatab tööstusharu tuleval aastal raskemaid tingimusi kui sel aastal."
    Lennunõudluse taastumine suurimast kriisist pärast II maailmasõda on olnud piirkonniti ebaühtlane. Euroopa lennukompaniid, nagu Deutsche Lufthansa, on hädas lennukipileti hindade tõstmisega. Majanduskasv Aasias ja pakkumise vähenemine Põhja-Ameerikas on aidanud neis piirkondades suurendada kasumeid. 2001. aastast kuni 2005. aastani kaotas sektor 51 miljardit dollarit.
    Kõrgemad maksud Saksamaal, Austrias ja Ühendkuningriigis tõstavad tuleval aastal reisikulusid vahemikus kolm kuni viis protsenti, millest piisab, et aeglustada sektori taastumist.
    Nafta hinnatõus 2010. aasta 79 dollarilt tuleval aastal 84 dollarile viib üles kütusekulud, mis moodustavad lennukompaniide kogukuludest 27 protsenti.
    Kõige kasumlikumad on Aasia lennukompaniid. 2010. aastaks prognoositud 7,7 miljardilt dollarilt peaks seal kasum kahanema 4,6 miljardile dollarile. Aasias tunnevad end kodus Singapore Airlines ja Cathay Pacific Airways. Põhja-Ameerika lennukompaniide, sealhulgas United Airlines, Continental Airlines ja Delta Airlines, kasum kahaneb 5,1 miljardilt dollarilt 3,2 miljardile. Euroopa lennukompaniide kasum kukub 400 miljonilt dollarilt sajale miljonile, kui võtta puhta kullana organisatsiooni prognoose. Alles septembris prognoositi Euroopale 1,3miljardilist kahjumit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
USA börs alustas nädalat tõusuga
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".