Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Südamlik lugu burleskitaridest
Pigem näitlejarollidest tuntud režissööri Mathieu Amalricu uue filmi "Turnee" näol on tegu kaasahaarava ja südamliku looga Prantsusmaal tuuritavatest show-tüdrukutest ja minevikuga kontakti sattumisest.
Hoogsa algusega draama haarab vaatajad tantsutüdrukute töö- ja eraellu ega lase kinokülastuskäigu ajal oma rüpest lahti.
Tegu on küll pealtnäha lihtsa jutuga: Pariisist USAsse pagenud televisiooniprodutsent Joachim Zand (Mathieu Amalric) leiab staarikvaliteediga neo-burlesque'i esinejad. Ta viib nad oma kodumaale tuuritama ning kohtab seal oma endist perekonda, tuttavaid ja töökaaslasi.
Lavalt lavale rännates kerkivad minevikku pale all hoidva produtsendi ja esinejate vahel esile pinged. Algab intriigide, süüdistamiste ja arusaamatuste jada, millesse on peidetud armastuslugu Joachimi ja tantsija Mimi Le Meaux'i (Miranda Colclasure) vahel.
Ent isegi kui loos enneolematut originaalsust ei peitu, on filmist jutustuslaadi ja jätkuvuse ladususe tõttu raske kõrvale vaadata.
Kui filmi alguses valitseb vaataja peas segadus, siis teose lõpuks on tegelaste vahel nii tuuri ajal kui ka minevikus juhtunud sündmustele väikeste sammude kaupa seletusi antud.
Õnneks ei ole seda puust ja punaseks ette illustreeritud, vaid meisterlikult on kasutatud näitlejate žestikuleerimist, vaikimist ja pilke. Ka show'd kannavad karakterite kirjeldamisel suurt rolli.
Iga natukese aja tagant on meil võimalus jälgida vaimukat dialoogi, mille sisuks on flirtimine, vaikimine või manipulatsioon.
On situatsioone, kus vaataja teab jututeemast asjaosalistest rohkem ning saab jälgida tegelaste reageerimist. On ka stseene, kus vaataja jäetakse informatsiooni ootama ja mõtisklema.
Kõiki võtteid ääristab sõna otseses mõttes inimeste silmadesse ja ihuni tungiv kaameratöö: ülisuured plaanid pilkudest ja käeviibetest, nihelemisest või käte rusikasse surumisest.
Autor: Madis Luik