• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • 20.05.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis saab Estonian Airist?

Kas meiesugusel suhteliselt vaesel väikeriigil on mõistlik omada lennukompaniid? Just väikeriikide jaoks on eriti oluline omada rahvuslikke lennufirmasid, sõltumata sellest, kas need kuuluvad riigile. Suurtes riikides on suured turud ja alati on palju lennufirmasid, mis soovivad neid turge teenindada. Seega ei sõltu suurte riikide elanikud rahvuslikest lennufirmadest viisil, mil väikeriikide elanikud seda teevad. Pärast seda, kui Leedu kaotas oma rahvusliku lennufirma, on lennuliinide arv Vilniuse ja muu maailma vahel drastiliselt vähenenud.
Mille arvel plaanite Estonian Airis katta järgmiste perioodide vajalikke investeeringuid praeguse kasina rahavoo juures? Sellele küsimusele on lihtsam vastata pärast selle suve tipphooaega, kui meil on parem ettekujutus ettevõtte rahavoost ning kassaseisust.
Mida on kavas teha Estonian Airi konkurentsivõime tõstmiseks? Uue tegevjuhi ülesandeks saab koostöös nõukoguga arendada välja strateegia ja äriplaan, mille eesmärgiks on täita Estonian Airi missioon - luua maksimaalselt ühendusi Tallinnasse ning Tallinnast, olles samal ajal ka kasumlik. Uus tegevjuht ja nõukogu hakkavad tegema tihedat koostööd ettevõtte töötajatega kindlustamaks, et strateegia ja äriplaan on kõigile hästi mõistetavad ning et töötajatelt tulnud huvitavad ettepanekud kajastuksid ka kavandatavas äriplaanis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas kavatsete Estonian Airi kapitaliseeritust parandada? Kui Estonian Airil on hästi defineeritud strateegia ja äriplaan, mis suudaks ettevõtte strateegilisi eesmärke ellu viia, ja kui ettevõtet juhib meeskond kõrge kompetentsiga kogenud lennunduseksperte, usun, et igasugused täiendavat aktsiakapitali mittekaasavad partnerlused ja joint venture võimalused on Estonian Airile saadaval. Seetõttu ei tohiks eeldada, et ainus viis kasvamiseks on Estonian Airi aktsiakapitali juurde tõsta.
Millisena näete Estonian Airi perspektiivi börsiettevõttena? Enne börsile minemise kaalumist peab ettevõte saavutama jätkusuutliku kasumlikkuse.
Joakim Helenius vastas Äripäeva lugejate küsimustele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 19 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele