Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistik ja autojuht pidagu märkmikku

    Autojuhid, logistikud ja vedude eest vastutavad isikud võiksid pidada piinliku täpsusega infomärkmikke, millega oleks võimalik ka pool aastat hiljem tuvastada konkreetseid toiminguid.
    Paljud tööandjad ja vedude eest vastutavad isikud räägivad kontrollimise käigus, et nendest eeskirjade nõuetest, mida tööinspektor kontrollib, väljaõppe ajal ei räägita ning sellest kipuvad tulenema ka sageli esinevad rikkumised.
    Seadusest tulenev kohustus. Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus näeb ette, et digitaalmeerikutest ja autojuhtide kaartidest laetakse ehk salvestatakse regulaarselt alla töö- ja puhkeaja andmed. Mõned tööandjad kulutavad ikka veel kümneid rulle paberlinti, et oleks, millega pärast prügikorvi täita. Praegu on olemas universaalsed salvestusseadmed, kuhu saab jäädvustada andmeid nii digitaalsest sõidumeerikust kui ka autojuhikaardilt. Selle seadmega saab tööandja, kui ta on muretsenud vastava programmi, kontrollida ja arvestada autojuhtide töö- ja puhkeaega. Samad salvestised tuleb esitada kontrollimiseks ka tööinspektorile.
    Politsei ja tööinspektor analüüsivad andmeid Poolas välja töötatud programmiga TachoScan. Programmiga saab täpsemalt tutvuda 31. mail Tallinnas toimuval sõidukijuhtidele- ja ettevõtjatele suunatud infopäeval. Analoogkettad saab programmi skaneerida skanneriga, mis salvestab minutiga kuni 50 ketast. Analüüsimisel ei ole vahet, kas andmed pärinevad analoogkettalt või digitaalmeerikult. Andmetest nähtub väga palju autojuhtide vigu, nii tahtlikke kui ka tahtmatuid. Põhiliselt tulenevad vead ebapiisavast väljaõppest ja autojuhtide seas levivast väärinfost. Tihti tuleb puhkeajal, laevale peale- ja mahasõidul või riigipiiril veokit ümber paigutada rohkem kui lubatud. Sellest tulenevad aga juba väga rasked rikkumised, mida on keeruline pool aastat hiljem meenutada, kui ei tehta väljatrükke, üleskirjutusi ega vajalikke registreerimisi.
    Märkige toimingud üles. Autojuhid võiksid pidada eraldi märkmikke, kuhu kanda minutilise täpsusega kõik oma toimingud ja tähelepanekud. Kui autojuhil on seesugune märkmik pidevalt kaasas, on võimalik välja arvestada ettenähtud töö- ja puhkeaeg.
    Seesugust süsteemi kasutab edukalt näiteks Saksamaal töötav Guido, kes on kutseliste autojuhtide ühingu MTÜ Profid AJ liige. Eeltoodut põhimõtet võiksid kasutada ka vedude eest vastutajad, logistikud ja teised, kes organiseerivad vedusid ning reise.
    Eraldi probleem on magnetite kasutamine, millega on võimalik meerikust saadavaid andmeid võltsida. Seejuures kurioossemate juhtumite puhul tööandajad lausa käsivad sel viisil sõidukijuhtidel seadustest mööda hiilida. Politseile vahelejäämisel aga vastutavad selle kasutamise eest autojuhid.
    Palju ehitatakse küll uusi teelõike ja reorganiseeritakse vanu, kuid millegipärast ei näe kusagil suurematel maanteedel veokitele ja autobussidele vajalikke tänapäevaseid parkimiskohti. Miks? Kas tegemist on tellijate ja projekteerijate teadmatuse või ükskõiksusega? Parkimiskohal, kus veok võiks olla valve all, saaks kasutada tänapäevaseid olmeruume, pesta, teha süüa ja pidada ettenähtud puhkepause. Huvitav, kuidas selgitab olukorda maanteeamet kui suurte põhiliste maanteede omanik, kes peaks hea seisma selle eest, et oleks, kuhu parkida suuri veokeid ja autobusse? Miks maanteeamet ei pea autojuhti ja bussijuhti inimeseks?
    Kõikidele nendele küsimustele saab vastused 31. mail toimuval infopäeval.
    Autor: Toivo Mäe
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
UK jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.