• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 06.10.13, 13:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tom Peters: esmalt töötaja huvid ja siis alles klient

Tuntud juhtimisguru Tom Peters ütles Nordic Business Forumil esinedes, et tippjuhid ei mõista kui oluline on töötajate arendamine ja et see on tippjuhi, mitte tema alluvate ülesanne.
“Juhtidel on ajada üks ja ainus äri – kasumlikult juhtida ja arendada talente,” ütles Peters. Ta tunnistas, et on veetnud pikki aastaid korrutades, et kliendi huvidega tuleb arvestada kõigepealt, aga on nüüd selle tõe ümber vaadanud. “Kui sa tahad, et kliendi huvid tuleksid kõigepealt, siis sellest lähtuvalt on veelgi eespool selle inimese huvid, kes klienti teenindab,” nentis Peters.
Peters märkis, et endise sõjaväelasena jääb talle täiesti arusaamatuks, miks sõjaväes tegelevad väljaõppega kindralid, samas kui ettevõtetes jäetakse see keskastmetöötajate rutiinseks tegevuseks.
Oma ettekannet alustas Tom Peters aga Conrad Hiltoni tsitaadiga. Hiltoni hotelliketi rajajalt küsiti tema elutöö auks korraldatud peol, mis on kõige olulisem asi, mida ta on pika karjääri jooksul õppinud. “Ära unusta vannikardinat vanni toppida,” tähendas Hilton. “Esimese tehingu pealt kliendiga sa kaotad raha. Võitma hakkad sa siis, kui klient tuleb aina uuesti tagasi ja soovitab sinu tooteid teistele. Esimest korda lähed sa hotelli, sest see näeb uhke välja. Teist korda lähed sa tagasi vannikardina pärast.” 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Petersi sõnul on juhtidel seda raske mõista. “Nad korrutavad, et hotelliäris loevad kolm asja: asukoht, asukoht ja asukoht. Mina ütlen, et loeb vannikardin, vannikardin ja veel kord vannikardin. Ja võidan mina!”

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele