Seda juttu tasub uskuda, sest peaaegu kogu Qorose meeskond on üles ostetud Euroopa tuntuimate autotootjate juurest: peadisainer Gert Hildebrand töötas viimati BMW ja Mini peadisainerina, varem on ta töötanud Mitsubishis ja Volkswagenis (näiteks 3. põlvkonna VW Golf on tema kätetöö), Baieri autotootja juurest on pärit ka Klaus Schmidt, endine BMW peainsener ja M-divisjoni juht, kes nüüd vastutab Qorose sõiduvõimelisuse eest, asedirektor Volker Steinwascher oli varem Volkswagen Grupi USA juht, lisaks on meeskonnas Saabi endine peainsener Roger Malkusson, Jaguar Land Roveri endine peainsener Peter Matkin jt.
Meeskond on igatahes muljetavaldav ja ka auto ise näeb välja hoopis parem kui Hiina autod tavaliselt. Pisut “igavaks” ja “odavaks” võiks pidada armatuurlaua sisekujundust, kõige muu koha pealt aga täiesti tasemel auto.
Esialgu sedaanina. Genfis esitletud Qoros 3 sedaan on esimene auto, millega turule tullakse. Seda juba aasta lõpus Hiinas. Euroopas läheb veel veidi aega, sest esmalt on vaja üles ehitada müügi- ja teenindusvõrk.
Partnerite otsingud käivad, kuid enne 2015. aastat ei toimu siinkandis ilmselt veel midagi. Selle aja peale on tootmisküpsed ka teised, Euroopa ostja jaoks märksa atraktiivsemad mudelid, Qoros 3 crossover ja universaal. Mõlemad autod on prototüübina ka Genfis väljas. Uudismudeleid tuleb veelgi, sisuliselt iga poole aasta tagant.
Jõuallikad on esialgu 1,6-liitrised bensiinimootorid, lähiajal lisandub ka turbodiisel ning crossover saab omale hübriidjõuallika. Tegemist on 1,2-liitrise ja 3silindrilise bensiini- ja elektrimootori ühisajamiga. Käigukastidest pakutakse nii käsikasti kui ka topeltsiduriga 7astmelist automaati. Kui vaadata mootorite ja käigukastide valikut, jääb vägisi mulje, et tegemist on Volkswageni tehnikaga, kuid tootja ise seda ei kinnita. “Meil on tõepoolest maailma tipptasemel koostööpartnerid,” kostis Qorose Euroopa müügi- ja turundusdirektor Cristiano Carlutti vaid napisõnaliselt whatcar.ee vastavasisulisele küsimusele.
Ametlikult tuuakse koostööpartnerina esile küll Magna Steyri, Getragi, Densot, Valeot, Boschi jne, kuid jõuallikate päritolust vaikitakse.
Universaalsus ja praktilisus läbiv teema