• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,14%5 705,89
  • DOW 300,17%42 096,15
  • Nasdaq −0,29%17 961,46
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,11
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,14%5 705,89
  • DOW 300,17%42 096,15
  • Nasdaq −0,29%17 961,46
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,11
  • 07.03.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto. Genf tõi kaasa uue automargi

Eile külastajatele uksed avanud Genfi autonäituse suurim uudis oli uue automargi Qoros maailma esmaesitlus. Auto on küll pärit Hiinast, kuid kogu meeskond on maailma tipptootjate juurest.
Qoros Auto Co. Ltd on Hiina päritolu autotootja, mille peakorter asub Shanghais. Selle omanikud on sealne autotootja Chery Automobile ja strateegiline investor Iisrael Corporation. Hiina autotootjad on varemgi üritanud Euroopa turule tulla ja isegi todasama Cheryt müüakse edukalt Ukrainas, Venemaal ja mujal, kuid Qorosega on asjad märksa tõsisemad.
Nelja aastaga puhtalt lehelt. Qoros Auto asutati 2007. aastal ja autode ettevalmistamist alustati aasta hiljem täiesti puhtalt lehelt. Juba neli aastat hiljem toimusid sisuliselt tootmisvalmis auto katsetused ning müügiga alustatakse juba selle aasta lõpus. Lähitulevikus loodetakse läbida edukalt ka Euro NCAP turvatestid.
Genfi autonäitusel toimunud pressikonverentsil rõhutas Qorose asedirektor Volker Steinwascher mitu korda, et tegemist ei ole enam nn tavalise Hiina autoga, vaid kõikidele Euroopa nõuetele vastava “Saksa kvaliteediga”.
Seda juttu tasub uskuda, sest peaaegu kogu Qorose meeskond on üles ostetud Euroopa tuntuimate autotootjate juurest: peadisainer Gert Hildebrand töötas viimati BMW ja Mini peadisainerina, varem on ta töötanud Mitsubishis ja Volkswagenis (näiteks 3. põlvkonna VW Golf on tema kätetöö), Baieri autotootja juurest on pärit ka Klaus Schmidt, endine BMW peainsener ja M-divisjoni juht, kes nüüd vastutab Qorose sõiduvõimelisuse eest, asedirektor Volker Steinwascher oli varem Volkswagen Grupi USA juht, lisaks on meeskonnas Saabi endine peainsener Roger Malkusson, Jaguar Land Roveri endine peainsener Peter Matkin jt.
Meeskond on igatahes muljetavaldav ja ka auto ise näeb välja hoopis parem kui Hiina autod tavaliselt. Pisut “igavaks” ja “odavaks” võiks pidada armatuurlaua sisekujundust, kõige muu koha pealt aga täiesti tasemel auto.
Esialgu sedaanina. Genfis esitletud Qoros 3 sedaan on esimene auto, millega turule tullakse. Seda juba aasta lõpus Hiinas. Euroopas läheb veel veidi aega, sest esmalt on vaja üles ehitada müügi- ja teenindusvõrk.
Partnerite otsingud käivad, kuid enne 2015. aastat ei toimu siinkandis ilmselt veel midagi. Selle aja peale on tootmisküpsed ka teised, Euroopa ostja jaoks märksa atraktiivsemad mudelid, Qoros 3 cross­over ja universaal. Mõlemad autod on prototüübina ka Genfis väljas. Uudismudeleid tuleb veelgi, sisuliselt iga poole aasta tagant.
Jõuallikad on esialgu 1,6-liitrised bensiinimootorid, lähiajal lisandub ka turbodiisel ning crossover saab omale hübriidjõuallika. Tegemist on 1,2-liitrise ja 3silindrilise bensiini- ja elektrimootori ühisajamiga. Käigukastidest pakutakse nii käsikasti kui ka topeltsiduriga 7astmelist automaati. Kui vaadata mootorite ja käigukastide valikut, jääb vägisi mulje, et tegemist on Volkswageni tehnikaga, kuid tootja ise seda ei kinnita. “Meil on tõepoolest maailma tipptasemel koostööpartnerid,” kostis Qorose Euroopa müügi- ja turundusdirektor Cristiano Carlutti vaid napisõnaliselt whatcar.ee vastavasisulisele küsimusele.
Ametlikult tuuakse koostööpartnerina esile küll Magna Steyri, Getragi, Densot, Valeot, Boschi jne, kuid jõuallikate päritolust vaikitakse.
Universaalsus ja praktilisus läbiv teema
Tänavuse Genfi autonäituse fookus on suunatud eeskätt praktilisusele. Kõige enam uudiseid oli kompaktklassi universaalide seas: Toyota Auris Sport Tourer, Škoda Octavia Combi, VW Golf Variant. Isegi Honda Civic esitles universaalkerega versiooni kontseptsiooni, mis on paljude arvates ka näituse üks ilusamaid eksponaate.Teine suund on väikesed cross­over’id: Peugeot esitles oma väikeauto 208 baasil valminud väikemaasturit 2008, Renault vastas talle Clio põhjale tehtud Capture’iga, väljas on oluliselt suurem ja mahukam uus Suzuki SX4, suurematest maasturitest näidati uut Jeep Grand Cherokeed jne.Ja siis teine äärmus: ülikallid superautod. Kolm näituse kõige kuumemat eksponaati on kahtlemata Ferrari Enzo järeltulija, LaFerrari kontseptsioon, Lamborghini Veneno ning McLaren P1 tootmisvalmis mudel. Kusjuures LaFerrari on sealjuures veel hübriidmootoriga.
 
Suursündmus
Genfi autonäitus
Toimub 84. kordaAvatud 7.–17. märtsEsitletakse tänavu 106 uut automudelitwww.salon-auto.ch/en

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele