Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Streik lükkus edasi

    Euroopa lennujuhte ühendav organisatsioon ATCEUC otsustas tühistada 10. oktoobrile kavandatud streigi, mis oleks kaasanud ligi 14 000 töötajat. Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase kabinetiülem Henrik Hololei nimetab seda heaks uudiseks nii reisijatele kui ka Euroopa ettevõtetele.

    “Aplodeerin ATCEUCi juhtidele nende valmisoleku eest rahulikult probleeme lahendada. See on väga positiivne samm, mis aitab edasisi arut­elusid, et leida viis edasiminekuks,” sõnas Hololei.
    Ametiühinguid koondava ATCEUCi president Dick Volker teatas, et Euroopa Komisjon on lubanud tõsiselt arutada lennuohutuse murekohti ja kuluefektiivsuse eesmärke. Järgnevatel päevadel loodab ATCEUC jõuda dialoogini, mis arvestaks lennujuhtide esindajate muresid ja ettepanekuid Ühtse Euroopa Taeva (SES) reeglitekogumiku SES2+ nimelise uuenduspaketi kohta.
    Lennujuhid: komisjonil ohtlikud eesmärgid. SESi eesmärk on suurendada õhuruumi kasutajate ohutust ning parandada õhuruumi ja lennuliiklust koordineeriva süsteemi kasutamise efektiivsust nii Euroopa Liidus kui ka selle ümbruses.
    Lennujuhtide esindajate väitel ei ole Euroopa Komisjoni eesmärgid uuenduses SES2+ saavutatavad, pigem nimetab ATCEUC neid ohtlikeks. Ameti­ühingute seas tekitab ka pahameelt, et seni polnud poliitikud arvestanud ATCEUCi ettepanekute, vaid lennufirmade soovidega.
    Vilniuses peetud Euroopa Liidu tippkohtumisel otsustas liikmesriikide transpordiministrite enamus SES2+ ettepaneku tagasi lükata. ATCEUC loodab ministrite 10. oktoobri kohtumisest järgmisi samme ametiühingute ettepanekute arvestamisel, vastasel juhul võivad lennujuhid siiski streikida.
    ATCEUCi juhatuse liige Giorgos Georgiou teatas Äripäevale, et edasilükatud Action Day nimeline üritus ei pruugi tähendada ainult streiki, vaid ka näiteks pressikonverentsi. “Eesmärk on avalikkusele ja otsustavatele osapooltele probleemi teadvustada. Samuti Euroopa Komisjoni survestada, et nad nõustuksid sisulise sotsiaalse dialoogiga,” ütles Georgiou.
    ATCEUCi esindaja sõnul on Action Day edasi lükatud kuni kõneluste lõpuni Euroopa Komisjoniga. “Kui näeme, et meie vaateid võetakse vastu ja nähtub tõeline soov ühiseks lahenduseks, pole Action Day tõenäoliselt vajalik. Samas, kui ­Euroopa Komisjoni soov dialoogiks ei ole palve tegelikuks koostööks, siis Action Day tuleb,” selgitas Georgiou.
    Hololei ütles, et SES2+ on praegu seadusloomeprotsessis ning kõik muudatused saaksid olla ainult üldise kompromissi osa. Kuna läbirääkimised algasid septembris, ei ole veel Euroopa Parlament ega ka Euroopa ministrite nõukogu ametlikku seisukohta võtnud.
    Eesti võib osaleda passiivselt
    Lennuliiklusteeninduse ASi juhatuse esimehe Tanel ­Rautitsi sõnul ei ole Eesti lennujuhtidel Euroopa Komisjoni pakutava SES2+ projektiga teravaid vastuolusid, mistõttu puudub ka põhjus streiki toetada. Eestis ja selle lähedal õhuruumis kohalikke ja rahvusvahelisi lende koordineeriva ettevõtte juhi Rautitsi sõnul võivad Eesti lennujuhid streigiga ühineda, kuid sellest tulenevalt ei tohi lende ära jääda.ATCEUCi mõju hindab lennuliiklusteeninduse juht tugevaks, kus isegi lennuliikluse piiramine võib kahjud viia kümnete miljonite eurodeni ja kümned tuhanded inimesed võivad jääda lendu ootama.
    Pooled lennud oleks ohus. Rautits peab oluliseks Saksamaa ja Prantsusmaa rolli, sest kuna suur osa Euroopast lendab üle nende kahe riigi, kannataksid streigi korral ka teised regioonid. “Eelmine kord, kui sama­laadne streik toimus, piirati Prantsusmaal liiklust 50 protsendi võrra ja sellest kannatasid kõik,” selgitas Rautits. “Sisuliselt pooled lennud tuli ära jätta,” lisas ta.Rautits ei näe lahendusena ka lennuliikluse suunamist teistesse piirkondadesse, kuna läbilaskepiir ei lubaks piisavas mahus lende ümber suunata.
     
    Mis on mis
    Action Day streigipäev
    Kavandatud 10. oktoobriksOleks koondanud ­Euroopa lennujuhid ja põhjustanud lendude massilisi hilinemisi ja ka tühistamisi – kavandaja ATCEUC esindab rohkem kui 14 000 lennujuhti 26 Euroopa riigis.Proteste oodati Saksamaal, Prantsusmaal, Hispaanias ja Portugalis, vähem ka Luksemburgis, Hollandis ja Belgias. Osalenud oleks ka Albaania, Bulgaaria, Horvaatia, Iirimaa, Itaalia, Küpros, Makedoonia, Malta, Poola, Rumeenia, Sloveenia ja Šveits.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.