Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paneme ametnikud ise erisoodustusmaksu tasuma

    Kui firmaautode lisamaksustamise eesmärk oleks õiglus, siis oleks rahandusministeerium alustanud suurimast ebaõiglusest, lõpetades kuluhüvitiste eest erasõidukite ja autokütuse ostmise riigikogu liikmetele. Järgmiseks oleks võinud teha sõidupäevikute täitmise kohustuslikuks kõigis riigi- ja omavalitsusasutustes. Kumbki poleks küll suurendanud maksulaekumist, kuid riigi kulutusi oleks kokku hoitud.

    Miks arvab ministeerium, et ametiautoga tehtavaid erasõite saab avalikus ja erasektoris käsitleda ühtemoodi: kui erisoodustusmaks on tasutud, siis on kõik korras.
    Kui president, peaminister, ministrid ja teadmata hulk ametnikke teevad ametiautoga ära nii töö- kui ka erasõidud, siis ei küsi ju keegi neilt endilt erisoodustusmaksu, vaid sellegi maksvad kinni maksumaksjad erasektorist.
    Tegevuskulude osa. Sõidu­auto erisoodustusmaks on riigiasutuse tegevuskulude loomulik osa, nagu näitavad näiteks Muuseumiehituse SA aastaaruanded 2009–2011, millele on teiste hulgas alla kirjutanud rahandusministeeriumi kantsler Tea Varrak ja nõukogu esimehena riigikogu rahanduskomisjoni liige Remo Holsmer. Seesama Remo Holsmer ütles käibemaksuseaduse muutmise eelnõu lugemisel riigikogus: “Eelnõu eesmärk on, et edaspidi oleks maksustamine õiglasem: kui praegu ostab auto eraisik, siis maksab ta täie rauaga käibemaksu, aga kui auto ostab ettevõtja, saab ta käibemaksu tagasi küsida. Me teame, et tegelikult kasutatakse ametiautosid peale töösõitude ka eratarbeks.”  Mõistagi teevad ettevõtjad ja paljud erasektori töötajad ametiautodega ka erasõite, sest see on ajasäästlik, keskkonnasõbralik ja tihti ainuvõimalik lahendus. Loomulikult eelistab inimene sõita mugava ja võimalikult turvalise autoga. Täpselt sama teevad need avaliku sektori töötajad, kellel on ameti­auto kasutamise võimalus. Kui riigi tippametnikke sõidutatakse nii töö- kui ka erasõitudel maksumaksja kulul luksusautodega, siis miks ei tohi ettevõtjad sedasama teha oma raha eest?
    Kõik maksavad ise. Tõsi, praegune olukord ei ole õiglane eraisikutest autoostjate suhtes, aga kui seadusemuudatuse eesmärk on õiglus, peavad hakkama maksma kõik ametiautode kasutajad nii avalikus kui ka erasektoris oma erasõitude eest ise. Kui eesmärk on aga riigieelarve puudujäägi katmine, peaks alustama puudujäägi välditavatest tekkepõhjustest. Avalikus sektoris on tuhandeid “töökohti”, mille olemasolu ja töötasu on ebaõiglased ja mis võib-olla raiskavad rohkem, kui varastavad maksupetturid.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.