Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamartikkel: EKLT OÜ – 20 aastat arukat logistikat ja innovaatilisi lahendusi

    1994. aastal otsustas rahvusvaheline logistikaettevõte UPS anda oma kaubamärgi all tegutsemise õiguse Eestis OÜ-le EKLT, eeldades ettevõttelt tugevat pühendumist ja võimekust turuosa suurendada. 20 tegutsemisaasta jooksul on EKLT OÜ suutnud edukalt täita UPSi asutaja ja juhtkonna soovi pakkuda parima kvaliteediga paindlikku teenust ning kasvatanud oma turuosa.

     
    “Saades 20 aastat tagasi UPSilt ettepaneku hakata nende kaubamärgi alla tööle, otsustasime selle vastu võtta ning lubasime aktiivselt tegutsema hakata,” meenutab kiirkullerfirma UPS volitatud töövõtja Eestis EKLT OÜ juhataja Marina Nikitina ja lisab, et teenus pole kindlasti turu soodsaim, aga see pole olnud ka eesmärk. “Meie eesmärk on pakkuda alati parimat teenust ja olla maksimaalselt paindlik partner oma klientidele.”
    20 aastat tagasi alustades ei olnud just palju Eesti ettevõtteid, kes vajasid pidevalt kuller- ja pakiveoteenust. Turg on passiivsem ja pisem, kuid Nikitina sõnul ollakse tänaseni paljude tollal alustatud klientidega väga heas partnerlussuhtes.
    UPS on alati olnud innovaatiline ja panustanud palju tehnoloogilistesse arendustesse. Juba enne interneti laiemat levikut oli UPSis kasutamisel saadetiste jälgimise süsteem, mis haldas saadetisi, päringuid ja firmasiseseid sõnumeid. Konkurentsieeliseks oli tollal ka universaalne raha tagastamise garantii, mille puhul sai paki hilinemisel taotleda rahalist kompensatsiooni, ning nn UPSi ümbrik, millega sai saata ühes ümbrikus kuni 2,5 kg dokumente ühe hinnaga. Viimane teenus oli väga populaarne ajal, mil digiallkirjastamisest veel midagi ei teatud.
    “Oleme läbi aastate hoidnud pidevat tõusujoont. Esimene suurem areng koos reklaamikampaaniate ja kaubamärgi tuntuse suurendamisega toimus 2000. aastal. Järgmiseks suuremaks arenguks oli Euroopa Liiduga liitumine 2004. aastal, siis lisandusid meie teenuste paketti soodsamad ja aeglasemad saadetiste kättetoimetamise viisid, mis aitasid kohalikel ettevõtetel optimeerida laokulusid ning samas saada teenust odavama hinnaga,” räägib Nikitina.
    Ta lisab, et kolmandaks suuremaks võiduks peab EKLT kriisiaastate suhteliselt valutut üleelamist. “Meil ei toimunud käibe- ega saadetiste mahu langust ning head koostööpartnerid jäid meiega. Vahetult enne kriisi liitusid meiega tänu meie uusimatele tehnoloogilistele arendustele mõned suuremad kliendid, kellele meeldis läbi enda arvuti hallata pakkide saatmist ise, klienditeenindajast sõltumatult. Niikaua kuni konkurendid samalaadsete automaatsüsteemidega meie järele jõudsid, olime juba jõudnud veel kaugemale.”
    Tänagi mõtleb UPS pidevalt, kuidas klientidel oleks mugavam asju ajada ning kuidas saatjad ja saajad võimalikult kergesti teel olevate pakkide võtmesündmustega, nagu ilmastikuolude või ohutus- ja tolliprotseduuridega seonduv hilinemine vms, kursis oleksid. “Kui ettevõte saadab päevas 20–30 pakki, pole tal ajaliselt võimalik kõikide teekonda jälgida – selleks peavad olema kiired ja mugavamad võimalused saada infot ning selekteerida saadetisi erinevate kriteeriumite järgi ühe klikiga,” nendib Nikitina.
    Läbipaistev tegutsemine ühendab inimesi
    Kui 1994. aastal alustas EKLT OÜ tööd kahe kulleriga, siis täna on ametis 70 kullerit. “Iga ettevõtte üks näitajaid on kaadrivoolavus – enam kui kolmandik töötajatest on firmas olnud üle 10 aasta, mis näitab, et meil on hea sisekliima, dünaamiline ja rutiinivaba töö. Iga päev on palju meeldivat suhtlemist ning väikesest firmast kasvamine on andnud meile perekondliku ja pehmema firmakultuuri,” tõdeb EKLT juht.
    Ta lisab, et ühtlasi hoiab inimesi koos ühine mõttemaailm, sest EKLTs peavad asjad olema korraldatud nii, nagu emafirma ette näeb. “See ühendab meid väga, sest kõik teavad, mida peavad tegema ning ülemustel pole tarvis töötajatele survet avaldada.”
    EKLT vahendab UPSi saadetiste lähetamist üle maailma, ettevõtte maht ja teenuste valik kasvab pidevalt.
    “Areneme koos riigiga ja kuna tööstus areneb ning välisettevõtted toovad oma tootmisi Eestisse, tähendab see meile automaatselt saadetiste mahtude suurenemist,” ütleb Nikitina. “Tänane tehnoloogia liigub kasutajamugavuse poole ehk aina paremaks ja lihtsamaks muudetakse veebipõhiseid kliendisüsteeme ehk teenuse kasutamist avalikes süsteemides. Tagasi vaadates on tore mõelda, kuidas alustasime paberitel ja faksi teel saadetavate hinnapakkumistega, kuid nüüd panevad kliendid ise oma tellimused kokku otse arvutis, klienditeenindajaid kaasamata.”
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.