Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    8 nippi, kuidas teha ideaalset müügiesitlust ehk pitch'i

    Idufirmadele olulist müügikõne ehk pitch'i on esimest korda raske teha, kuid kindlatest punktidest kinnipidamine aitab oma ideed investoritele köitvaks teha.

    Mitchell Harper, kes ühena asutas idufirma Bigcommerce, mis pakub veebilehe loomist e-poodidele, on oma idufirmale kaasanud viimase kolme aasta jooksul 75 miljonit dollarit. Ta on pitch'inud kümnetele riskikapitalistidele üle terve USA ja saanud seeläbi ettevõttesse häid investoreid ja nõukogu liikmeid.
    Tehnoloogiauudiste lehe VentureBeat veergudel jagab ta oma kogemusele tuginedes kaheksat olulist punkti, mida müügikõne ettevalmistamisel silmas pidada.
    1. Oma head visiooni ja mõtle see 10 korda suuremaks
    On oluline, et oleks kaasahaarav nägemus, kuhu sa tahad oma ettevõttega jõuda, kuid enamik algajaid ettevõtjaid mõtleb liiga tagasihoidlikult. Näiteks, kui sa tahad teha inimestele kindlas riigis mingi probleemi lahendamise lihtsamaks, laienda oma visiooni, et aidata kõiki inimesi maailmas sellesama probleemi lahendamisel.
    Kuidas aru saada, kas sa mõtled piisavalt suurelt? Siis kui sa tunned end ebamugavalt ja isegi närvilisena sellepärast, kui suure nägemuse sa esitad oma müügikõnes. Mingi aja jooksul harjud sa nägema suuremat pilti ja üllatud, kui palju agressiivsemaks muutud sa selle poole püüdlemisel.
    2. Selgita raha kasutamist detailselt
    “Investeerime pool turundusse ja pool arendusse” ei ole just parim viis selgitamaks, kuidas sa plaanid kulutada sadu tuhandeid või miljoneid dollareid, mis investor sulle usaldab. Detailne rahastusmudel järgnevaks vähemalt kaheks aastaks maalib pildi mitte ainult sinu tootmiskuludest, vaid ka käibekasvust, marginaalidest ja võimalikust kasumist.
    Täpse finantsprognoosi omamine aitab leevendada riski, mida potentsiaalsed investorid sinu äris näevad. Eriti kui sul ei ole veel käivet ja/või see on su esimene ettevõte. Pea meeles: mida rohkem riske sa kõrvaldad, seda tõenäolisem on võimalus tehing sõlmida.
    3. Tunne oma mõõdikuid paremini kui keegi teine
    Sa pead teadma oma hetke ja tuleviku meetrikat väga täpselt ja peaksid olema suuteline selgitama, kuidas sa parandad mõõdikuid, mis ei ole veel piisavalt tasemel.
    4. Esitluse põhiosa olgu lühike
    Sinu müügiesitlus ehk pitch deck peaks koosnema kahest osast: põhikõne ja lisa. Põhiosas räägi aspektidest, mis on olulised sinu loo jutustamisel ja näitavad sinu mõõdikuid, meeskonda ja nägemust. Toetavatel slaididel peaks olema lisa.
    5. Ettevõtet ehitavad inimesed, mitte kapital
    Parimad ettevõtted on üles ehitanud suurepärased ja võimekad inimesed. Pühenda vähemalt üks slaid oma meeskonna tutvustamisele: kirjelda nende andeid ja kuidas nad on sinu tootesse panustanud, millistes ettevõtetes on nad varem töötanud ja millised on nende olulisemad saavutused.
    Investorid teavad, et sul on konkurente ja parim meeskond üldiselt ehitab parima toote ja kaubamärgi ning võidab suure turuosa. Kui sul on tugev meeskond, tee nad tuntuks. Kui su meeskond koosneb algajatest, räägi oma nägemusest selle meeskonnaga. Kelle sa palkad, kui saad investeeringu ja kuidas sa ta enda juurde meelitad?
    Ole ambitsioonikas parima meeskonna ehitamisel ja räägi sellest ambitsioonist ka oma müügiesitlusel. Räägi ausalt oma meeskonna nõrkustest ja rõhuta selle tugevusi.
    6. Räägi probleemist ja kuidas sa selle lahendad
    Kõik suurepärased müügikõned sisaldavad lugu, mis juhatab kuulaja probleemist lahenduseni ja sealt tõotatud maale. Räägi kindlasti valupunktist, mille su toode kõrvaldab. Kuidas sa selle peale sattusid? Miks sa seda probleemi lahendad? Miks on sinu lähenemine parim ja kuidas sa saaksid lahendada probleemi rohkemate inimeste jaoks?
    7. Huvi räägib rohkem kui tuhat sõna
    Hoolimata sellest, kas sul on käivet või mitte, on oluline näidata, et su toote vastu tuntakse juba huvi. Jällegi, see vähendab riski investorite silmis ja annab sulle parema võimaluse nendega tehing sõlmida.
    Kui sa teenid juba käivet ja see kasvab kiiresti, kirjelda seda kindlasti ühel slaidil oma esitluses. Kui ei, vaata kõiki oma mõõdikuid ja vali see, mis esindab paremini sinu ettevõtte potentsiaali, näiteks kasutajate hulk, üleslaaditud piltide arv või midagi sarnast. Ideaalis peaks see graafik liikuma üles ja paremale ja näitama, et vähese kapitaliga suudad sa seda mõõdikut veelgi kiiremini kasvatada, püüdes samal ajal käivet ja kasumit.
    8. Müü, poleeri, korda
    Niipea kui oled oma esimese pitch'i lõpetanud, tee kindlasti küsimuste-vastuste voor. Küsimused aitavad võimalikel investoritel saada selgem pilt kõigest, alustades sinu numbritest ja lõpetades eelisega konkurentide ees. Märka nende küsimusi ja tagasisidet ning kasuta seda, et täiustada oma esitlust enne järgmist ettekannet.
    Korda seda iga pitch'i puhul ja pärast kolme või nelja müügikõnet märkad, et sulle esitatakse üha vähem küsimusi. Sinu esitlus muutub järjest tugevamaks ja sa peaksid saama üha rohkem positiivset tagasisidet oma ettekandele – eeldades muidugi, et sa oled kaasakiskuv kõneleja ja sul on tegelikult ka äri, mis erutab võimalikke investoreid.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.